1

Onderwerp: Geen kartonnen taartdoos en nu?

Vandaag mijn biscuit gebakken en marsepein en fondant alvast gekleurd.
Deze zitten in boterhamzakjes in een luchtdichte verpakking.

Morgen wil ik de taart gaan vullen. om t denk ik nog simpel te houden.
boven: met een laag jam en onder: een laag bokkenpootjes vulling met botercreme.

Als ik dus morgen mijn taartje opgemaakt heb.. kan hij zonder taartdoos bewaard worden? 
En kan/moet dit in of uit de koelkast? (mijn keuken is altijd koud)

en hoe lang is de taart dan te bewaren?

THX :thumb:

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: Geen kartonnen taartdoos en nu?

Jawel, kan in de koelkast bewaard worden. Als de taart is aangesneden dan de blote kantjes even afdekken, anders droogt je biscuit uit.
Maar zou voor een volgende keer toch zorgen voor een taartdoos/ box.

Ik zou zelf een taart na 3 dagen niet meer eten...

Eet smakelijk, want bokkenpootjevulling is zooooooo erg lekker!

thx voor je antwoord..

Neem aan zonder afdekken in de koelkast want anders gaat de taart zweten toch???

ja dom he dat ik die niet heb.. heb net 2 giga bestelling gedaan en gewoon vergeten.. wel taartkartons naja... komt goed bij de volgende taart ;)

4

aveve/boerenbond hebben ook taartdozen. of plaatselijke bakker of hema vragen, die geven ook wel eens een doosje weg

5

ik heb er ook wel eens een bij de plaatselijke bakker gratis meegekregen ( ik ben wel vaste klant qua brood daar)

6

Ik heb boven een koelkast staat die leeg is en op de laagste stand staat. Daar doe ik de taart vaak onafgedekt in, gaat prima. Ik een koelkast me ander voedsel lijkt me dat wat linker ivm geuren enzo, maar volgens mij maak een doos ook niet veel uit als er een knoflookkaasje naast ligt, haha!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

ga zo maar even bij de blokker kijken of ze iets van kunstof hebben.
Tis nu zonde om via de webshop te bestellen. krijg ik weer de verz. kosten :P
Dan worden t erg dure taartendozen. ;)

8

Ik heb ook nog geen taart dozen en zet mijn taartjes met deze vulling altijd op mijn koele zolder met een pendaalemmerzak erover heen. Heb nog niet veel taartjes gemaakt maar vooralsnog gaat het prima.

9

Patricia0255 schreef:

Ik zou niks van kunststof nemen! Daarin gaat het vaak condenseren en dus je fondant/marsepein smelten.
Je kan ook gewoon even langs de bakker of hema gaan, daar kan je meestal ook wel een doos krijgen tegen kleine vergoeding (bij mijn bakker is het 50 cent) :)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

10

Dagmar schreef:
Patricia0255 schreef:

Ik zou niks van kunststof nemen! Daarin gaat het vaak condenseren en dus je fondant/marsepein smelten.
Je kan ook gewoon even langs de bakker of hema gaan, daar kan je meestal ook wel een doos krijgen tegen kleine vergoeding (bij mijn bakker is het 50 cent) :)

inderdaad, plastictaartdoos daar heb je niets aan met marsepein of fondant. appeltaart of zo iets is prima, maar ik heb al een paar keer gehad dat mijn marsepein condens op liep. gebruik die doos nu als opslag voor dingen als taartzaag.