1

Onderwerp: eerste keer biscuit: niet zo hoog, wat nu? 2 op elkaar?

Ik heb voor het eerst biscuit gemaakt. Nu is hij niet heel hoog geworden.
Kan ik dan nog 1 maken en ze dan op elkaar stapelen met een laag vulling er tussen? En dan daarna afsmeren en bekleden? Of is dat niet slim?
Alvast bedankt voor de adviezen...

This too shall pass!

2

Re: eerste keer biscuit: niet zo hoog, wat nu? 2 op elkaar?

ja hoor gewoon 2 op elkaar..
Vaak in de VS en Canada bakken ze express helemaal niet hoog en gebruiken dan  bijv 3 dunnere taarten.

3

Canadesje schreef:

Vaak in de VS en Canada bakken ze express helemaal niet hoog en gebruiken dan  bijv 3 dunnere taarten.

Oh dat wist ik ook niet . Maar als je biscuit is mislukt is ie niet helemaal luchtig en smaakt eierig. Is dan toch niet zo lekker?

Groetjes Serife..

4

ik heb ook weleens te lage biscuits gebruikt, meestal waren ze maar een cm of 6, in plaats van 10. En dat smaakte bij mij prima!

Denk dat het ligt aan hoe plat het biscuit is in vergelijking met hoe hoog het moet zijn?

5

mavis schreef:
Canadesje schreef:

Oh dat wist ik ook niet . Maar als je biscuit is mislukt is ie niet helemaal luchtig en smaakt eierig. Is dan toch niet zo lekker?

als et eruit ziet en ruikt na een eierkoek of echt erg dun is (helemaal niet gerezen) Dan is et mssn niet zo lekker.  Maar vaak zijn de laage taarten een kwestie van net niet genoeg beslag... of teveel beweging voor de oven (klinkt heeeeeeeel gek maar et is echt waar... vroeger moest wij heeeeel zachtjes door de huis lopen als ma aan et bakken was ;) )

6

Hij ruikt idd wat naar eierkoek....
Hmmm....ga voor de zekerheid morgen toch nog maar een nieuwe bakken.
Wil geen vieze taart voorschotelen zaterdag!

This too shall pass!

7

hmm klinkt gek maar kan me wel wat bij voorstellen :)
Ik zou ook nieuwe bakken, is niet lekker denk ik als t eierig smaakt

Groetjes Serife..