1 Laatst bewerkt door Belle73 (03-02-2010 16:38)

Onderwerp: puzzelplaatje...rafelige randjes..?

Ik weet niet of ik in de goede rubriek ben maar ik heb een vraagje of puzzelplaatjes, ik was daar vandaag mee aan de gang gegaan volgens de instructies..maar dit was echt geen succes, ik gebruik marsepein en snijd het uit met een aardappelschilmesje en heb het ook met een stanlymesje geprobeerd maar de marsepein word heel rafelig ik trek het als het ware kapot aan de randjes terwijl ik het heel voorzichtig doe? het was wel een heel klein plaatje misschien was is dat ook geen succes?
Ik hoop op wat tips :)
vast bedankt...

2

Re: puzzelplaatje...rafelige randjes..?

Nja, ik heb dat ook. Maar die rafelige randjes werk ik heel makkelijk weg met een modeling tool. Of gewoon voorzichtig met je vinger eroverheen wrijven.

3

Belle73 schreef:

Ik weet niet of ik in de goede rubriek ben .

Nee ;) Bij twijfel is het handig als je zelf even je topic rapporteert, dan kunnen we er gelijk naar kijken. Nu zag ik hem toevallig :)

Puzzelplaatjes vallen onder 'Decoreren', niet onder 'Bekleden'

[MOVE] --> Decoreren dus

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Je kunt met de ronde kant van een flute/vein-tool de randjes bewerken tegen het rafelige.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Annelies (03-02-2010 16:49)

Het is in het begin moeilijk en zeker als je de juiste tools niet hebt...
Ook hier geldt: goed gereedschap is het halve werk. Ik kan me voorstellen dat je er op deze manier moedeloos van wordt en het zou jammer zijn dat dit b.v. een oorzaak zou zijn om er mee te stoppen. Daarvoor is het veel te leuk!!!

Je kunt een tooltje bestellen in de webshop met wieltjes eraan (aan de ene kant groter dan aan de andere kant)(ik kan helaas geen link maken, misschien iemand anders...?)) en daarmee kun je de marsepein goed uitsnijden om het puzzelplaatje heen. Met een mesje wordt het niks....
Tip: in het begin niet met te kleine plaatjes of onderdelen werken; je krijgt vanzelf meer handigheid!

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Annelies schreef:

Het is in het begin moeilijk en zeker als je de juiste tools niet hebt...
Ook hier geldt: goed gereedschap is het halve werk. Ik kan me voorstellen dat je er op deze manier moedeloos van wordt en het zou jammer zijn dat dit b.v. een oorzaak zou zijn om er mee te stoppen. Daarvoor is het veel te leuk!!!

Je kunt een tooltje bestellen in de webshop met wieltjes eraan (aan de ene kant groter dan aan de andere kant)(ik kan helaas geen link maken, misschien iemand anders...?)) en daarmee kun je de marsepein goed uitsnijden om het puzzelplaatje heen. Met een mesje wordt het niks....
Tip: in het begin niet met te kleine plaatjes of onderdelen werken; je krijgt vanzelf meer handigheid!

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

Deze zeker?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=101

7

Bedankt voor de tips..ik ga het wieltje kopen..;)

8

Ik ook!! ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi