1

Onderwerp: Aantal taart vraagjes

Hoi, ik ben net begonnen met bakken en het gaat me redelijk af alleen zit ik met nog wat vragen:

Kun je bijv. een week(of 2/3) van te voren een bischuitdeeg maken, bakken invriezen en dan na die weeek (of langer) nog gebruiken?

kun je ook met andere dingen afsmeren dan met botercreme?

Ik heb kant en klare eetbare lijm gekocht in de webshop, kun je dat ook gebruiken om dingen te verstevigen (om een strik van te maken)?

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes!

"The best way to make your dreams come true is to wake up."
http://www.everyoneweb.com/sweetcakesandcups/

2

Re: Aantal taart vraagjes

Kun je bijv. een week(of 2/3) van te voren een bischuitdeeg maken, bakken invriezen en dan na die weeek (of langer) nog gebruiken?
Jahoor dat kan heel goed. Ik doe dat ook altijd.

kun je ook met andere dingen afsmeren dan met botercreme?
[color=blue]Ik smeer altijd met botercreme af maar er  zijn hier ook dames die afsmeren met chocopasta. Even de zoekfunctie gebruiken hierboven dan vind je vast heel veel idee

Volg je hart...want dat klopt!

3

Hoi Yoann,

Je kunt een biscuit heel goed invriezen. Goed verpakken in (b.v.) een pedaalemmerzak. Die hou je zeker een paar weken goed. Op tijd uit de vriezer pakken voor je hem gaat verwerken. Je kunt ook afsmeren met gezeefde en verwarmde abrikozenjam, alleen geeft dit niet een erg strak resultaat. De lijm is niet bedoeld om mee te verstevigen, daar gebruik je tylose voor. De lijm gebruik je echt om versieringen mee vast te plakken. Meer info vind je in de FAQ aan de linkerkant in het menu.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

dankudanku!

Dat invriezen gaat me een hoop tijd besparen :D

En idd dan even tylose bestellen

Bedankt voor de snelle reacties!

"The best way to make your dreams come true is to wake up."
http://www.everyoneweb.com/sweetcakesandcups/