1

Onderwerp: Hoogte kapsel?

Hallo allemaal,

Ik moet me nog even netjes voorstellen maar voordat ik daaraan toe kwam had ik al een vraag :)
Ik heb net mijn eerste biscuit kapsel gebakken... 15 cm maar ik ben benieuwd wat nu een ''normale'' goede hoogte is van een kapsel?
Vast bedankt..

Groetjes
Elle

2 Laatst bewerkt door monique2510 (03-02-2010 12:37)

Re: Hoogte kapsel?

is ie 15 cm hoog?

mijn kapsels zijn meestal 7 a 8 cm (ongevuld)
en een goede hoogte is natuurlijk afhankelijk van hoe hoog jij m hebben wilt.....;)

3

Nee sorry, doorsnede 15 cm :) mijn kapsel is 6 cm hoog, ik ben er nu nog een aan het bakken ik heb iets meer beslag gemaakt kijken of ik 'm iets hoger kan krijgen..

4

6 cm is super zeker als je wat dikkere lagen vulling wil gebruiken.   Ik probeer altijd voor 7.5cm ongevuld.  Eerder wou ik altijd echte hoge kapsels van minimaal 10+cm.  Maar gevuld had ik dan in eens erg hoge taarten wat niet altijd even fijn was met bekleden.

5

Ik vind 6 a 7 cm een keurige hoogte. Voor bruidstaarten wil ik nog wel extra hoge kapsels bakken, dat staat wat sjieker.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6 Laatst bewerkt door Belle73 (03-02-2010 14:22)

Ik heb een nieuwe gebakken  met iets meer biscuit die was erg hoog geworden :S
ik heb een laag niet gebruikt gevuld bokkepootjescremeen aardbeienjam..helaas kreeg ik dit  kapsel niet helemaal netje uit de vorm, het kapsel is er wel heel uitgekomen maar plakte iets vast aan de bakvormwaardoor de buitenkant iets gehavend was..ik dacht dat los ik wel op met het afsmeren maar dat ging niet geweldig omdat het buitenlaagje van het kapsel losliet..met wat geduld en heb ik 'm toch netjes afgesmeerd...staat nu even in de koelkast..en dan de rest nog :)
Kan ik trouwens de bokkepootjes vulling invriezen..? ik heb een beetje veel gemaakt..(het is bc met de mix uit de shop)