1

Onderwerp: Kersenbonbons verwerken in vulling

Weet iemand een lekker recept met daarin kersenbonbons verwerkt?

Ik wil nl. een taartje maken van chocobiscuit met een vulling met kersenbonbons, voor mijn moeder omdat ze die zo lekker :9 vindt.

Re: Kersenbonbons verwerken in vulling

dat wil ikook wel weten want ik vind ze ook heerlijk;)

3

Hmm, dat klinkt lekker. Ik heb geen recept, maar ik zat te denken... Misschien dat je een lekkere botercreme (bijv. van de mix van webshop of meringue botecreme) kan maken en daar doorheen gemalen kersenbonbons kan doen. Maar misschien wordt dat ook wel een knoeiboel hoor, door de drank die er in zit..

Je zou ook bij de botercrememix een deel van het water kunnen vervangen door kirsch. En dan geschaafde chocolade er doorheen roeren, of een knapperig laagje chocolade er onder doen. En dan nog een laag kersenvlaaivulling erbij.

En als je niet zo van botercreme houdt, zou je ook slagroom of zwitserse room tussen je taart kunnen doen en dan je biscuit tremperen met kirsch. En dan op het biscuit ook een laagje knapperige chocolade kunnen doen. En dan ook nog een laag kersenvlaaivulling erbij.

Groetjes, Daphne

4 Laatst bewerkt door Suzan1970 (02-02-2010 18:38)

Klinkt goed, wat je allemaal beschrijft.
Zou je kersenbonbons kunnen smelten met slagroom en kunnen opkloppen als het is afgekoeld, dat lijkt me ook wel makkelijk en lekker, maar heb geen idee of dit zal lukken (en ik vind het jammer om dingen weg te moeten gooien ;) )