1

Onderwerp: Wat heb ik nodig

Mensen, ik weet dat ik helemaal verkeerd zit, maar kon geen plekje vinden waar ik mijn vraag kon stellen.

Morgen ga ik naar een taartenwinkel om mijn eerste aankoop te doen.
Ik wil graag een ronde taart maken met marsepein bedenkt (groen met witte bloemetjes of zo).
De binnenkant (heet dat de vulling) maakt me niet zoveel uit.

Een rond bakblik, wat mesjes (aardappelschil en een pizzasnijder) en een deegroller (voor de marsepein) heb ik.
Verder moet ik alles nog aanschaffen.
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer ;)
Dus...wat heb ik (echt) nodig ?

Heeft er iemand een simpel idee om mijn eerste taart te laten slagen ?

Ik ben een leek en kan door een herseninfarct maar 1 hand (mijn linker) gebruiken, vandaar het liefst een simpel recept !

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

2

Re: Wat heb ik nodig

Begin eens bij de FAQ, bijvoorbeeld deze:

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/64/W … de+taart?/

Of zoeken op startpaket, er zijn al veel topics over geweest...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Goed en lang rondneuzen hier (en de FAQ) doet wonderen! En eigengemaakte taart kan (bijna) niet mislukken hoor, je maakt hem tenminste helemaal zelf!
Maar ik werk in de revalidatie envoorzie wel een klein probleempje met het uitrollen van je marsepein vrees ik... Dat kost mij met 2 gezonde armen al redelijk veel kracht....
Shopse morgen en veel koop en bak plezier!

Groetjes, marieke

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

4

Een lijstje van wat je echt nodig hebt buiten de boodschappen in supermarkt om:
- biscuitmix (werkt gewoon het prettigst vind ik en is simpel alleen ei en water bijvoegen)
- suikerbakkerspoeder om botercr

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

Die suikerbakkerspoeder is niet echt heel nodig. Je kan voor je eerste taart ook gewoon een bus poedersuiker kopen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Als je naar een taartenwinkel gaat, kunnen ze je daar denk ik het beste helpen, kan je ook alle dingetjes bekijken en bedenken of je het echt nodig hebt.

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

7

Ik heb je topics samengevoegd en ga dit topic even verplaatsten naar Taartdecoratie algemeen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Omdat het je eerste taart is zou ik niet al te veel aanschaffen...en eerst even kijken of je t wel gewoon leuk vind. Misschien zijn er mensen in de buurt waar je gewoon wel van kunt lenen.
Ik woon niet zo heel ver weg, en bij mij mag je best wat komen lenen.
Qua vulling gewoon lekker simpel een mona toetje...smaakt heerlijk en is zo uit bak te scheppen

9

Nog een tip waardoor het kneden en uitrollen van de marsepein makkelijker wordt: even in de magnetron. Ik doe 500 g ca. 20 seconden op vol vermogen (1000 W) maar kan voor jouw magnetron anders zijn natuurlijk. Voorzichtig beginnen dus. Is je marsepein toch iets te kneedbaar geworden, gewoon ff laten liggen en afkoelen.
Werkt super bij mij, kneden en kleuren is nu zo gebeurd. =)
Wat spullen betreft: Je bent al een heel eind, de rest is ook maar net wat je eraan uit wilt of kunt geven.

10

Meiden, bedankt voor de tips en suggesties.

* Marieke, ik gebruik de tip van Nel...kijken of dat lukken wil.
* Ssabinee, kijk, met dit lijstje kom ik natuurlijk een heel eind.
* Incense, bedankt voor het aanbod. Ik woon in Ridderkerk en ken Sandra (hier heet ze Sandra78) via de voetbal van onze mannen. Zij heeft al aangeboden me te helpen maar door tijd gebrek wordt dat even op de langere baan geschoven.

Ik ga morgen lekker shoppen (hier bij de taartenwinkel) en laat me daar ook nog eens goed voorlichten.
Het lijstje van Sabine neem ik zeker mee...
Nogmaals bedankt (en ik hoop binnenkort mijn taart te laten zien :o)

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

11

veel plezier bij t shoppen, maar dat zal vast wel lukken.

12

Succes, plezier en inderdaad bij de taartwinkel weten ze ook van alles.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

13

Karin, sterkte bij het shoppen hahahahaha. (Geloof me dat heb je echt nodig)

Toen ik voor het eerst in een taartenwinkel kwam leek ik wel een klein kind in een snoepwinkel! Ik heb nooit gedacht dat ik zo hebberig kon zijn.......Ik ging helemaal los, en schrok me rot toen ik moest betalen....Ben nog nooit met zo een grote glimlach een winkel uitgelopen hihi

Groetjes San