1

Onderwerp: Hoe maak je deze decoratie

kan iemand mij vertellen hoe je precies deze decoratie maakt. Het gaat om de 2de taart. Misschien is het heel simpel en ik heb al in mijn hoofd hoe het gedaan wordt, maar wil het zeker weten.

http://www.deleukstetaarten.nl/foto/160 … rtschuur)/

bedankt!

2

Re: Hoe maak je deze decoratie

je bedoelt denk ik dat kruisjes effect.
je kan het doen met een geodriehoek.lineaal en dan goed passen of meten,
of met een setje uit de webshop, die je erin druk na het bekleden van de taart

3

Brigitte schreef:

je bedoelt denk ik dat kruisjes effect.
je kan het doen met een geodriehoek.lineaal en dan goed passen of meten,
of met een setje uit de webshop, die je erin druk na het bekleden van de taart

ja dat kruisjeseffect...... maar hoe snijd je deze in gewoon met het de tools voor taarten (dat mesje zeg maar)???

4

en die balletjes maak je dat vast met eetbare lijm?

5 Laatst bewerkt door joynme (02-02-2010 12:57)

Ik heb deze en dat werkt perfect, en ja de balletjes maak je vast met een beetje eetbare lijm!
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

oh oke en dat kleine dingetje zijn losse stekertjes waar je versieringen mee kunt maken?

7

Ik heb het al heel wat keren geprobeerd met een lineaal en mesje, maar dat werd never nooit strak. Dus op DCE maar eens zo'n patchworkding gekocht en wat denk je? Helemaal perfect! Gisteren op een taartje van 15cm gebruikt, aan de achterkant begonnen voor het geval dat.... maar het ging perfect en sloot zelfs helemaal precies weer aan op het laatst! Die vijf euro is het echt z

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

dank je voor je beoordeling!
ik ga hem zeker bestellen!

9

Ik wilde deze ook bestellen omdat ik het ruitjeseffect heel leuk vind! Maar bij de uitleg staat dat deze niet geschikt is voor taarten gemaakt van biscuit omdat de biscuit te zacht is. Al denk ik dat de meeste taarten waarbij ik het ruitjespatroon zie, WEL van biscuit gemaakt zijn. Hoe zit dit nu?

10

ja zou ik ook wel willen weten?

11

Esther68 schreef:

Ik wilde deze ook bestellen omdat ik het ruitjeseffect heel leuk vind! Maar bij de uitleg staat dat deze niet geschikt is voor taarten gemaakt van biscuit omdat de biscuit te zacht is. Al denk ik dat de meeste taarten waarbij ik het ruitjespatroon zie, WEL van biscuit gemaakt zijn. Hoe zit dit nu?

Ik bak alleen maar biscuit kapsels en smeer daarna af met bc 1:1 en dan gaat het prima! Geen enkel probleem! :nooo

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

12

nou gewoon maar proberen dan

13

als je bang bent dat de kapsel te zacht is kan je altijd je masepein/fondant ietsje dikker rollen.

gr's
Hiba

14 Laatst bewerkt door Miss Pebble (02-02-2010 16:40)

Ik heb op de kruispunten nog even de grote balltool in de fondant gedrukt en daarin dan de parel, dan krijg je nog meer kussen-effect!

Ik vind het juist een voordeel dat biscuit zacht is. Van het weekend heb ik een chesterfield-bank gemaakt (sorry, foto is hopeloos mislukt - kan niet overal goed in zijn ;)) en het kusseneffect met een liniaal gemaakt omdat-ie te klein was voor die cutter. Die bank was van cake en dat werkt dus echt waardeloos, het geeft niet mee en dus zit je z

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

15

Met die patchwork cutter gaat dat perfect hoor! Ik heb hem laatst voor het eerst gebruikt, en wat Petra zei: Moeiteloos ging het! Ik ben er ook nog geen held in, dus heb hem voorzichtig in de marsepein gedrukt en daarna met een mesje klein ietsje dieper gemaakt. De truc met het kussen effect is simpel: Balletjes er iets verder in duwen, hihihi! Op de foto dus mijn eerste ruitjes taart! Soms is het zo simpel *proest*

http://94.100.121.162/852100001-852150000/852103601-852103700/852103642_5_GNRp.jpeg

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

16 Laatst bewerkt door Miss Pebble (02-02-2010 22:07)

ff off-topic: wat een geweldige tiara!! Neem tenminste aan dat je 'm zelf in elkaar gefreubeld hebt??

17

WHAHAHHA Petra! Deze was zo vreselijk lelijk.... Was voor de verjaardag van mijn dochter. Had de mooie op de koelkast wegezet, om de fles heen. Haal hem heel voorzichtig ervanaf.... En toen stootte ik mijn arm tegen de piep die ernaast hangt. Knijp ik met veel gefoeter die hele mooie tiara in elkaar, hahahha! Gelukkig had ik er nog een reserve naast liggen! Maar oefening baart kunst gelukkig, en met dank aan een tip van kadohke weet ik nu hoe het nog beter kan. En schilderen/dusten met hologram gold gaat eigenlijk ook net niet helemaal zolas ik wil, maar waarschijnlijk omdat 't daar ook niet voor bedoeld is, hahahah! Ikm kan tenminste zeggen dat ik een Tiara heb gespoten denk ik dan maar, weer een ervaring rijker.
Maar dank je wel voor het compliment!

Groetjes, Marieke

PS: ouafee: Is het gelukt eigenlijk?

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

18

ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga gewoon die ruitensteker aanschaffen, scheelt weer een hoop gedoe met lineaal en mesje