1

Onderwerp: Taart te zoet

Hallo allemaal,

Ik heb nu 4 taarten gemaakt maar iedereen 'klaagt' dat ze zo zoet zijn. Nu
heb ik ze elke keer nog met fondant bedekt en als ik ze uitrol gebruik ik poedersuiker. Zou het daardoor komen? Of is fondant stukken zoeter als marsepein?

Groetjes

2

Re: Taart te zoet

Fondant is natuurlijk zoet van zichzelf en zal door het gebruik van poedersuiker misschien nog iets zoeter worden, maar dat mag geen naam hebben. Ik denk dat de zoetigheid een combinatie is van de vulling die je gebruikt en de fondant. Misschien wat vaker vullen met wat zuurdere vullingen bijv. citroen, sinaasappel.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Tsja, de bekleding maakt het geheel sowieso flink zoet, maar ik vind dat fondant zoeter is dan marsepein. Ik gebruik zelf altijd marsepein omdat ik dit lekkerder vind.

En inderdaad, je zou eens kunnen proberen om met zuurdere vullingen te vullen, zoals citroen. Ook is bijvoorbeeld viervruchtenjam alweer een stuk zuurder dan aardbeienjam.

Groetjes Laura!

4

Slagroomvullingen of bavarois kan je maken met wat minder suiker, maar ja, de marsepein en fondant blijven zoet...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

als ik met slagroom en jam (vooral abrikozenjam) werk dan klagen mensen ook altijd dat het te zoet is...

je fondant blijft altij zoet.. maar een andere vulling gebruiken wil wel helpen

Lekker feestelijk rond.....

6

Taart op deze manier is gewoon zowiezo zoet :D
Met de keuze van je vullingen kun je inderdaad wel wat doen, zoals bv lemoncurd erbij gebruiken (vind ik zelf zooooo lekker) of pure chocolade creme en kies ook niet voor de zoetste jam, maar bv 4-vruchten, die valt wel mee. Ook vlaaivulling is meestal niet zo heel zoet. Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7 Laatst bewerkt door Lautje. (03-02-2010 10:11)

lilo schreef:

Taart op deze manier is gewoon zowiezo zoet :D
Met de keuze van je vullingen kun je inderdaad wel wat doen, zoals bv lemoncurd erbij gebruiken (vind ik zelf zooooo lekker) of pure chocolade creme en kies ook niet voor de zoetste jam, maar bv 4-vruchten, die valt wel mee. Ook vlaaivulling is meestal niet zo heel zoet. Succes!

Lemon curd is inderdaad een aanrader, heerlijk! Gewoon zo een laagje tussen de taart (als jam zeg maar), maar ik maak het ook weleens door het door de slagroom te spatelen. Dan heb je een soort citroenmousse.

Groetjes Laura!

8

Lemoncurd en mona citroenkwarktaart is erg lekker fris.
Als ik met slagroom vul gebruik ik geen suiker er door.

@Lautje: goed idee om lemoncurd door de slagroom te doen :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties