1

Onderwerp: Chocosticks sterk genoeg voor 3-stapeltaart?

Ik heb al veel oude topics gelezen en lees vaak dat er chocosticks gebruikt worden om te stapelen. Ik ga in ieder geval GEEN rietjes gebruiken, veel te slap. Ik ga een stapeltaart maken met drie lagen. Houden chocosticks de twee lagen wel? Zijn die zijn de chocosticks net zo sterk als houten douwels? Worden deze niet zacht door de vulling?

2

Re: Chocosticks sterk genoeg voor 3-stapeltaart?

Ik heb enkel nog maar kitkats gebruikt in een 2 lagentaart...dat ging goed..

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Ik gebruik om te stapelen giraffennekken en olifantentanden :).... Die staan bij de kinderkoekjes in het schap. Zijn wat steviger dan chocosticks en errug lekker!

4

zodra je verder als 2 de hoogte in gaat.. zou ik voor de eerste taart scht stutten met dowels !!!!

Lekker feestelijk rond.....

5

Hee, ik zat al te pijnzen waar ik chocosticks zou kunnen kopen, maar die olifantentanden zijn een goed idee!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

De sticks smelten niet, en zijn in elk geval sterk genoeg voor 3-hoog. Het is natuurlijk ook een kwestie van hoeveel je er plaatst en waar; en niet te zuinig zijn.
Je kan overigens ook stokjes maken van chocoladerepen, snijden met een heet mes.

7 Laatst bewerkt door brigitte35 (01-02-2010 21:56)

ik heb pas een stapel taart gestut, mijn 1e hoor ,,en kon hier nergens de choco sticks vinden en ik heb dus gebruikt.zit in een blikje
caprice classic..
dat zijn wafelrolletjes gevuld met hazelnoot en cacao vulling.zeer stevig en passen in een hoog kapsel...ben er zeer tevreden mee.
ziet ze ook wel eens in een coupe ijs...jammie

8

ik heb zowel rietjes(milkshake) als chocosticks gebruikt voor een 3 stapen en heb nog niemand gehoord dat de taart ingestort was of dat er iets fout mee was gegaan.

9

jolanda80 schreef:

ik heb zowel rietjes(milkshake) als chocosticks gebruikt voor een 3 stapen en heb nog niemand gehoord dat de taart ingestort was of dat er iets fout mee was gegaan.

Vorige week zag ik in de taartenparade een ingezachte taart die gestut was met rietjes, weet niet meer welke. Maar rietjes wilde ik sowieso al niet. Ik heb nu kunststof dowels van Wilton, maar de doorsnee vind ik wel erg groot. Toch ga ik deze gebruiken voor de onderste taart, tweede taart weet ik nog niet . Chocosticks kon ik niet meer vinden bij de AH. Misschien de olifantentanden, die heb ik hier in de kast en er geen seconde aan gedacht! Zonder dit forum zou het voor mij een stuk lastiger worden ;) . Iedereen bedankt voor het meedenken :thumb:

10

Bij de hema vind je altijd wel chocosticks ;)

11

Ik denk dat er gebruik werdt gemaakt van de action rietjes... de zijn erg dun en idd helemaal niet stevig.  Ik heb van de groothandel dikke rietjes te gebruiken voor et stapelen.  Omdat ik et een keer met choco sticks heeft gedaan en de is gaan instorten.  Toen we de taart ging aansnijden waren de chocostick helemaal gesmolten.

12

Kitkats zijn volgens mij wat sterker dan chocosticks.. ze zijn wel vrij dik maar er heeft bij mij nog nooit iemand geklaagd dat er een stuk kitkat in z'n taart zat :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!