1

Onderwerp: paar vraagjes

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik me voorgesteld omdat ik hier nieuw ben...
Heb toen ook wat vragen gesteld maar kreeg toen het antwoord eens in dit topic te kijken over hoe en wat met het beginnen om een mooie taart te gaan maken.
Ben er alleen achter gekomen dat je dat niet zo even doet maar daar wel een week mee bezig bent haha

wil nu toch hier wat vraagjes stellen...
Heb dus nog nooit een taart gemaakt ( ja alleen appeltaart) en weet dus niet hoe te beginnen en met wat ???

* hebben jullie een cusrus gevolgt of zijn jullie gewoon begonnen ?
* wat zijn een beetje taarten voor een beginner ( versierde taart dan he geen gewone appeltaart ofzo )
* zijn er hier ook topics met mensen die hun taart foto plaatsen en er uitleg bij hebben hoe ze die gemaakt hebben ?

Mijn handjes kriebelen maar weet echt niet hoe ik moet beginnen en wat ik allemaal moet aanschaffen ?

Groetjes Marloes

2

Re: paar vraagjes

hi Marloes,

er is heel veel info te vinden op het forum, en je kunt kijken bij de howto's of de zoekfunctie gebruiken.

Wat betreft je vragen:
sommige mensen zijn begonnen met een cursus andere via de info op internet en deze site. Als het te veel info is, zou je kunnen overwegen eerst eens een basisworkshop te doen.
en een beginnenstaart? Bake een taart (er staan genoeg recepten) vul deze eventueel, en versier hem op de manier die jij leuk vind, er zijn geen regels voor. je kunt een plaatje puzzelen, uitstekers gebruiken of figuurtjes boetseren, ent wat jj leuk vind en wil.

succes!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Appeltaart bakken of een cake is toch wel heel wat anders dan deze taarten.Kijk of de appeltjes in de appeltaart niet netjes liggen maakt niet zoveel uit maar een gedecoreerde taart moet er enigzins netjes en strak uit zien en niet te vergeten moet de binnen kant goed smaken.
Nu ben ik zelf ook een beginner en niet

Groetjes Marjon

4

Hoi Marloes,

Ik denk dat het het makkelijkst is om ergens bij jou in de buurt te kijken of je een basisworkshop kunt doen. Er zal je dan een hele hoop duidelijk worden.
Volgens mij worden er door heel NL workshops aangeboden, ff zoeken en anders gewoon nog even vragen wie er bij jou in de buurt zit.

Succes,

Angelique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

5

Bedankt voor de reacties alvast...
Ja een appeltaart is idd heel anders maar nam dat even als voorbeeld zodat jullie weten dat ik nooit meer dan dat heb gedaan ;)
En ja ik weet dat hier veel info staat overal maar kan niet super vaak online heb 2 kleine kinderen die me lekker bezig houden.
Creatief ben ik wel dus daar maak ik me geen zorgen om het is alleen het hoe te beginnne en de termen die ik hier overal lees waar ik niks van snap.

Maar zal eens rond snuffelen en eens in Den Bosch navraag doen daar zit schijnbaar zo'n winkel en geeft ook workshops..
Mijn dochtertje wordt 1 in april en het leek me zo leuk maar ben bang dat het dan nu al te kort dag is haha

groetjes marloes

6

De winkel die jij bedoelt is "De Taartwinkel". Die zit aan de Hinthamereinde. Ze hebben ook een website waar de workshops op staan.
Dat moet zeker lukken v

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

7

Gewoon beginnen, dan heb je er al een paar gemaakt voor april en dan gaat het snel beter.

Je kunt een basiscursus doen, daar leer je dan meteen onwijs veel van en het is supergezellig!
Dit forum is ook een grote bron van kennis, er is ook een afdeling how-to's waarin mensen beschrijven hoe ze bepaalde dingen hebben gedaan. Ook is het handig om de FAQ door te lezen en als je ingelogd bent de zoekfunctie te gebruiken.

Voor filmpjes kan je ook op youtube zoeken.
Als je begint met deze how-to http://www.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB … eature=fvw kan je daarna doorklikken op soortgelijke filmpjes.

Voor wat betreft je nodig hebt. Ik zou beginnen met het basale: fondant of marsepein, kleurstof, roller (pvc pijp doet het goed) en een smoother om het mooi glad te krijgen. Vormpjes kan je zelf snijden of een paar uitstekers kopen, of je snijdt reepjes, daar kan je ook hele leuke dingen mee doen.

Maargoed: gewoon proberen dus en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Ik ben ook een beginner en heb (nog) geen cursus gevolgd. Wel heeel veeel lezen en filmpjes en how to's bekijken op internet. De zoekfunctie gebruik ik ook nog heel veel. Mijn eerste taart had als vulling slagroom met vruchtjes en jam. Ik was in het begin regelmatig in De Taartenwinkel te vinden en heb daar ook veel gevraagd. Ben al vaste klant :) . Maar uiteindelijk kom je er zelf wel achter wat je zelf leuk vind en wat je goed kunt. Ik kan bv NIET boetseren. Ja, een kikker gaat nog wel. En royal icing en ik zijn ook geen vriendjes. Kortom, ga aan de slag en probeer het gewoon. Al doende leert men..... Succes!

9

Ik ben begonnen door het volgen van een workshop bij Conchita van De Taartwinkel in Den Bosch. Superleuke avond geweest! Daar heb ik toen gelijk wat basisingredi

10

en als extra tip (kwam hem toevallig net tegen) bij de howto's staat een briljante stap-voor-stap van Keetie:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

11

Hallo Marloesz,

zelf heb ik ondertussen nog geen enkele workshop gevolgd, maar heb mijn inspiratie volledig van het forum, google, cakecentral,...
Je zegt dat je toch wel creatief bent, dan zou ik gewoon eens achter een paar taarten googlen. Ze opslaan op je computer en deze tijdens het fr