1

Onderwerp: margarine gebruiken in de botercreme?

Hallo

ik heb te weinig roomboter in huis, stom stom stom maar kan nu ook echt niet meer naar de winkel. kan ik ook margarine gebruiken? dus 250 roomboter en 250 margarine?

groetjes Janine

ps. het is mijn eerste taart dus ben echt een beginneling

2

Re: margarine gebruiken in de botercreme?

Ga je er mee afsmeren of wil je je taart ermee vullen?
Voor afsmeren vind ik half om half prima te doen, wel lang mixen hoor, maar om te vullen vind ik het niet lekker. Maar dat is persoonlijk, anderen vullen wel met margarine.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

het is voor vullen en afsmeren (of kan dat niet met dezelfde botercreme?)

4

Margarine zou ik echt niet gebruiken om de vullen, ik vind het niet lekker! Om af te smeren gebruiken de meeste mensen 1:1 botercreme, dat alleen uit boter en suiker bestaat (gelijke delen). Dit is niet echt lekker om als vulling te gebruiken. Daarvoor kan je beter bijvoorbeeld botercreme van mix of swiss meringue botercreme maken. Succes en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

maar kan ik dan voor het afsmeren wel margarine gebruiken? (voor de 1 op 1 botercreme)
want dan gebruik ik de roomboter voor het vullen

wat ontzettend fijn trouwens om zo snel antwoord te krijgen!

groetjes Janine

6

Hoe groot is je taart? Je hebt ws. geen 250 gram boter nodig om te vullen toch? Dan doe je boter voor het vullen, maar ook wat boter (maar dan minder) aangevuld met margarine, voor het afsmeren, is dat wat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

het is een tulband van 22 cm en nog een bolletje erboven op, het wordt een barbie (hahaha hoop ik)

8

dan heb je maar 250 gram boter nodig hoor! daar 'doe' ik 2 of 3 taarten mee.
hoef je niet naar de winkel :)
roomboter zacht laten worden, 250 gram poedersuiker erdoor en mixen maar voor een minuut of 10.
eventueel nog met een smaakje erdoor. chocoladepasta of zo.
om te vullen is dit niet zo lekker. kun je beter slagroom/jam/banketbakkersroom of zo iets voor gebruiken als je dat wel in huis hebt.

botercreme om te vullen maak je van de mix die in de webshop te koop is.

9

hallo voor mij botercreme gebruik ik altijd bonna boter kan ik andere soort ook gebruik.

10

nowy schreef:

hallo voor mij botercreme gebruik ik altijd bonna boter kan ik andere soort ook gebruik.

zou ik niet doen (tenminste als je het kuipje voor op je brood bedoeld) daar zit relatief veel water in en dan gaat je bekleding smelten. er zijn meerdere toppics over boter/margarine/smeerboter, maar meeste conclusie is toch dat het kuipje voor op je brood niet geschikt is. het kan natuurlijk toevallig goed gaan, maar ik zou niet proberen (ook omdat ik het zelf niet lekker vind)

kies voor afsmeren gewoon iets als chocopasta als je geen boter in huis hebt.

11

Olga'74 schreef:
nowy schreef:

zou ik niet doen (tenminste als je het kuipje voor op je brood bedoeld) daar zit relatief veel water in en dan gaat je bekleding smelten. er zijn meerdere toppics over boter/margarine/smeerboter, maar meeste conclusie is toch dat het kuipje voor op je brood niet geschikt is. het kan natuurlijk toevallig goed gaan, maar ik zou niet proberen (ook omdat ik het zelf niet lekker vind)

kies voor afsmeren gewoon iets als chocopasta als je geen boter in huis hebt.

:Y :Y