1

Onderwerp: onderbord

Waar kan ik een grijs stevig onderbord halen waar je een taart op kan zetten. Ik zie het bij veel foto's hier, maar weet niet waar je dat kan halen. Ziet een beetje als schuim eruit maar dan heel stevig en alminuimachtig.

kan iemand mij helpen.

alvast bedankt!

2

Re: onderbord

De meeste mensen gebruiken hier een houten (mdf) of kartonnen onderplaat die je bekleedt met inpakpapier (kan je in allerlei kleuren doen). Daar gaat dan weer een stuk bloemenfolie omheen voor de hygi

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Waarschijnlijk bedoel je een cake drum? Die kun je gewoon bij elke taartwinkel krijgen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1768

4

Ottolien schreef:

De meeste mensen gebruiken hier een houten (mdf) of kartonnen onderplaat die je bekleedt met inpakpapier (kan je in allerlei kleuren doen). Daar gaat dan weer een stuk bloemenfolie omheen voor de hygi

5

bloemenfolie is gewoon celofaan. Overal op de rol te koop bij de pakpapieren (Xenos, Blokker etc). Mdf bij de doe-het-zelf zaak. koop een grote plaat en laat het in stukken van 30 bij 30 (of een maat naar keus) zagen. Stevige karton (zeg maar waar kartonnen dozen van worden gemaakt) werkt trouwens ook prima.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Kadohke schreef:

Stevige karton (zeg maar waar kartonnen dozen van worden gemaakt) werkt trouwens ook prima.

Dat heb ik 1 x gedaan en kwam met een gebroken taart op plaats van bestemmig aan..
Nou was dat nog in m'n begintijd (oi oi dat klinkt lang geleden :lol: ) en was het gewoon een taart voor eigen gebruik maar de volgende dag ben ik mooi naar de Gamma gereden voor onderplaten :)

Ze kosten helemaal niet zo veel die MDF platen (met gamma pas gratis zagen :lol: ) en van veel bekenden krijg ik de plaat ook weer terug zonder dat ik er om vraag :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ik pak een oude multomap en sloop die, dan heb ik al twee onderplaten. Leuk papiertje en doorzichtig folie eromheen, klaar ! Ik zie ook wel eens aluminumfolie en dan doorzichtig folie, kan ook !

Neem je dromen mee de dag in..

8 Laatst bewerkt door sarahtje (02-02-2010 10:45)

Bij de Brico in de overschotbak (bij het hout, gewoon hout dat overblijft van het zagen) eens zoeken naar grotere stukken, je kan deze gratis meenemen want het is toch overschot. Als je ze wilt laten zagen vragen ze wel iets maar dat is niet zo veel :).

9

brico waar is dat?

over die kartonnen stukken durf ik ook niet echt, ben ook bang dat ie in het midden klapt.
Die mdf platen kan ik wel wat mee!

dank je dames voor de tips!

10

Brico is een doe-het-zelf winkelketen hier in Belgie hebben ze dat niet in Nederland? Misschien hebben ze dat ook wel bij Gamma of zo?

11

ja gamma ken ik wel hihihi maar brico...........nee

dank je meid!

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren