1

Onderwerp: welk formaat cakeboard kies je?

Ik ga binnenkort een flinke stapeltaart maken voor een bruiloft. Welk formaat cakeboard kies je? Als je een laag van 30 cm maakt, kies je dan ook een cakeboard uit van dat formaat? Steekt het dan niet net ietsjes uit? Kan ik niet beter kiezen voor 27,5 cm?

2

Re: welk formaat cakeboard kies je?

Bedoel je de onderste plaat waar de gehele  taart op "rust"?

Ik denk dat het mooier is als je een wat grotere plaat neemt. Die kun je bekleden met dezelfde kleur fondant/marsepein en zo een onderdeel van de taart laten zijn. Afwerken met een mooi lint en je hebt een perfecte presentatie.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Ik ga ook een stapeltaart maken van 30 cm. Mijn man heeft een mdf-plaat gezaagd van 45 cm die ik inpak met inpakpapier en bloemenfolie in dezelfde stijl als de taart is. Ik denk dat deze verhouding wel goed is.

4

Ik bedoel per stapel, dus als ik een taart maak van 4 lagen en tussen de taarten een cakeboard leg van 4 mm

5

Dezelfde grootte en meebekleden zodat je de boards niet ziet.

Groet, Jolanda

6 Laatst bewerkt door djehr (02-02-2010 18:30)

Dette schreef:

Ik bedoel per stapel, dus als ik een taart maak van 4 lagen en tussen de taarten een cakeboard leg van 4 mm

Tussen de verschillend lagen van een stapeltaart doe ik altijd taartkartons.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=467

Cakeboards 4 mm gebruik ik alleen bij

Dit is ook een vraag die ik heb/had. Ik las hier ook over die mdf plaatjes als onderbord met kadopapier en cellofaan erover en heb vandaag dus 1 plaat laten zagen en zei doe maar 25x25 toen ie klaar was en ze zag dacht ik neeeee zooooo klein! De taarten die ik tot nu toe gemaakt heb zijn 23 cm, ik denk dat ik beter 30x30 had kunnen zeggen?

8

Het onderbord kun je inderdaad beter ruimer nemen (minimaal 5 cm verschil t.o.v. je taart) en let op de maat van je doos: min 1 cm anders past die weer niet.....

Ik gebruik ook (dubbele) taartkartons in de gewone taarten maar bij hele grote stapels (waar Dette hier naar vraagt) zijn cakeboards een aanrader voor extra stevigheid.

Groet, Jolanda