1

Onderwerp: marshmallowfondant

Ik heb vandaag een poging gedaan om zelf marshmellowfondont te maken. Maar wat een ramp. Ik had al gelezen dat het een plakzooi zou worden maar ik kon er echt helemaal niets mee. Ik had handschoentjes aangedaan tegen het plakken maar dat ging al helemaal niet. Uiteindelijk heb ik een heel klein bolletje overgehouden. Heeft er iemand tips??????

2

Re: marshmallowfondant

Ik spray de schaal in met bakspray van te voren.
Ik roer de poedersuiker door de gesmolten marshmellowmassa met een stok  totdat het te stevig word. dan met poedersuiker eroverheen met mijn handen, ingevet met crisco, de suiker erdoor mengen tot niet meer plakt.

3

Kijk even op mijn site www.lilotaart.nl, daar heb ik een how-to staan, misschien helpt het? Bij mij lukt het in ieder geval op die manier...
Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Probeer heel lang door te roeren met een vork/stok, als dat niet meer gaat heel veel poedersuiker op je werkblad kieperen en dan de massa erop scheppen. dan je handen heel dik bepoederen met poedersuiker en voorzichtig kneden elke keer zorgen dat je handen vol met poedersuiker zitten dan gaat het kneden al een stuk gemakkelijker... dan plakt het ook haast niet aan je handen als het eenmaal plakt dan is het echt een zooitje,
Mijn eerste keer was het ook een ramp, en ik dacht dit doe ik nooit meer. maar nu heb ik het al meerdere keren gedaan en plakt het niet meer aan mijn handen en word het "bijna"leuk om te maken.

Groetjes Adelien

5

Ik heb het ook al tig keren geprobeerd.
Maar bij mij blijft het zo 'korrelig'.Als ik het bewaar,met crisco eromheen en in een plastick zakje,kan ik het echt niet meer gebruiken.Ik kan dan gewoon stukken eraf breken.Ik snap er helemaal niets van.Ik heb al op internet enzo gekeken en doe volgens mij precies het zelfde.Maar ik kan het daarna gewoon weg kieperen.Ik kan er niets mee.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

misty schreef:

Ik heb het ook al tig keren geprobeerd.
Maar bij mij blijft het zo 'korrelig'.Als ik het bewaar,met crisco eromheen en in een plastick zakje,kan ik het echt niet meer gebruiken.Ik kan dan gewoon stukken eraf breken.Ik snap er helemaal niets van.Ik heb al op internet enzo gekeken en doe volgens mij precies het zelfde.Maar ik kan het daarna gewoon weg kieperen.Ik kan er niets mee.

Dat korrelige dat ken ik niet. Maar als het zo hard wordt dan heb je er teveel poedersuiker door. Als je het aan het maken bent dan is het nog warm en voelt het dus veel zachter dan als het weer helemaal afgekoeld is. Je moet dus stoppen met het toevoegen van poedersuiker als het eigenlijk nog te zacht aanvoelt.

7

Hallo Lilo,

Bedankt voor de tip.Ik deed er inderdaad heeeeel veeeel poedersuiker in.Ik ga het vanimddag nog 1 x proberen.
Ik hoop zo dat het lukt,want de smaak is heerlijk.
Ik laat het je weten of dat het gelukt is.

Groetjes Elly

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

8

misty schreef:

Hallo Lilo,

Bedankt voor de tip.Ik deed er inderdaad heeeeel veeeel poedersuiker in.Ik ga het vanimddag nog 1 x proberen.
Ik hoop zo dat het lukt,want de smaak is heerlijk.
Ik laat het je weten of dat het gelukt is.

Groetjes Elly

Tsja er moet natuurlijk ook wel heeeel veel poedersuiker in, maar dan iets minder!
Je kunt beter hebben dat het na bewaren iets te zacht is en dat je er dan nog wat poedersuiker vlak voor gebruik toevoegt.