1

Onderwerp: Zoveelste bewaarvraag........

In alle oude topics staat dat botercreme, ook van mix, niet in de koelkast bewaard hoeft te worden. Maar dat gaat altijd over al gemaakte taarten. Nu wil ik bc van mix maken, twee dagen voordat ik de taart ga vullen en afsmeren. Maar wil deze eigenlijk niet in de koelkast bewaren. Vanwege ruimtegebrek en omdat ik bang ben dat wanneer ik de bc uit de koelkast haal ik deze niet meer goed krijg. Klonten en zo. Misschien een stomme vraag...... :O

2

Re: Zoveelste bewaarvraag........

Hmmm... het hangt ervan af voor wie die bedoeld is. Ik heb bij wijze van experiment eens een klein bakje  botercreme mix een aantal dagen buiten de koelkast laten staan en elke dag even gekeken, geroken en geproefd ;) Na een week was ie nog prima, maar het is toch geen fijn idee... :S

Maar waarom wil je 'm perse al twee dagen van tevoren maken?? Ik zou het toch echt gewoon pas op het moment zelf doen; je zult 'm dan toch sowieso weer een minuut of tien moeten mixen om 'm weer lekker te krijgen, kun je 'm beter op dat moment maken, toch?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik had al wel ergens gelezen dat wanneer je bc uit de koelkast haalt je deze alsnog even moest mixen. Maar als dat 'even' 10 minuten duurt maakt het idd niks uit. Ik denk dat ik dan de kapsels (3) een dag van tevoren bak. Ik heb, nog wel, een gewone handmixer die na 7 minuten al erg warm begint te worden. Ik wil dus niet te veel mixen achter elkaar. Vandaar dat ik het een beetje wil spreiden. Wordt tijd voor een Kennie...... ;)

4

Esther68 schreef:

Ik had al wel ergens gelezen dat wanneer je bc uit de koelkast haalt je deze alsnog even moest mixen. Maar als dat 'even' 10 minuten duurt maakt het idd niks uit. Ik denk dat ik dan de kapsels (3) een dag van tevoren bak.

Ja, dat lijkt me een betere keuze :Y

Esther68 schreef:

Wordt tijd voor een Kennie...... ;)

O-) ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>