1

Onderwerp: Marsepeinen bruidspaar?

Na 1 1/2 uur zoeken met de zoekfunctie plaats ik toch maar een nieuw bericht. ik heb zoveel meningen gelezen dat het me nu duizelt en ik zit nog met veel vragen..

Heel misschien mag ik over een tijdje een bruidstaart proberen. Nu heb ik nog nauwelijks ervaring met boetseren en ik zou wel graag zo'n super-leuke topper proberen te maken. Maar...

* is dit mogelijk met marsepein, als ik uitga van een staand bruidspaar en dan ondersteund met spaghetti? In hoeverre moet ik rekening houden met inzakken en hoe kan ik dit opvangen?

* zo ja, tylose of niet? De meningen zijn verdeeld...

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Marsepeinen bruidspaar?

OEPS verkeerde subforum!!!!!!!

Liefs Domi

3

Nee hoor O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Nee hoor O-)

:) :) :) :) :)

Liefs Domi

5

Hoi Domi,

Ik heb pas geleden een bruidspaartje mogen magen als topper voor de bruidstaart, en ik heb voor de jurk fondant gebruikt, dit hard sneller uit, en de kans dat het inzakt wordt dan kleiner, ik gebruik er wel tylose doorheen.

Voor het hoofjde heb ik weer gewoon marspein gebruikt dit kan prima en dan hoeft er niets doorheen. Anders moet je even op onderstaande zoeken, dan zie je wat ik gemaakt heb.

Index

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

Dank je wel!
Ik heb ook tylose en fondant in huis, omdat ik ook weleens een strik wilde maken, dus.. ik kan aan de gang!

En de bruidegom? Gaat dat wel goed met marsepein?

Liefs Domi

7

Hey Domi

Ik zou voor de gom als hij moet staan ook fondant gebruiken.. hij staat als het goed is toch op 2 pootjes en dan heb je wel wat stevigheid nodig..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Dank je wel!

En dames, als onderstel voor de bruid ook maar fondant? Niet alleen voor de jurk bedoel ik maar ook voor het "onderstuk"...

En dan wel met tylose, neem ik aan?

Moet dat een dag intrekken of in dit geval niet? Ik heb gelezen over een dag maar ook over 15 minuten...

Liefs Domi

9

Ik zou het geheel van fondant (met tylose) maken en tijdens het drogen eventueel stutten met schuimrubber.

Hoop dat je er iets aan hebt...;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

Dank je Annelies, ik kan van zo'n prof natuurlijk geen advies in de wind slaan (en van de rest ook niet trouwens...)

Hoe lang van tevoren moet ik die fondant met tylose bewerken?

Liefs Domi

11

Los van alle bovenstaande adviezen: ik vind persoonlijk tylose aan de marsepein toevoegen echt verspilde moeite en verspilde marspepein ;)
Het hardt nl alsnog nauwelijks uit, en de smaak gaat er toch echt van achteruit :(
Dusss... zodra er tylose aan te pas moet komen ga ik alleen maar voor fondant :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Domi schreef:

Hoe lang van tevoren moet ik die fondant met tylose bewerken?

Tegen alle regels ik ga ik meteen aan de slag als ik het gemengd heb....;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."