1

Onderwerp: witte tobleronemousse

Ik wil graag een taart gaan vullen met tobleronemousse. Ik heb echter witte toblerone gekocht omdat dit me samen met dadelmousse lekkerder lijkt dan met gewone toblerone. Ik vraag me af of ik bij het bereiden van de mousse minder slagroom moet gebruiken dan normaal. Is er iemand die hier antwoord op kan geven? Dit omdat ik bij het recept van de chocoladeganache zag staan dat wanneer je witte chocolade gebruikt je ook minder slagroom gebruikt.

Groetjes,
Wendy

2

Re: witte tobleronemousse

Ik heb het nooit geprobeerd, maar precies om de reden die jij noemt zou ik de verhoudingen van witte chocoganache aanhouden :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik ga dat inderdaad maar doen en laat wel weten hoe het resultaat is. Dan kan dat wellicht ook vermeld worden bij het recept van de tobleronemousse.

Groetjes,
Wendy

4

Het was geslaagd hoor, de witte tobleronemousse. 300 gram witte toblerone gesmolten in 125 ml slagroom. Het wordt niet zo heel luchtig wanneer je het na afkoelen nog opklopt, maar het deed niets af aan de smaak. In combinatie met dadelmousse...JAMMIE!!!

Groetjes,
Wendy

5 Laatst bewerkt door vanessa1982 (31-07-2011 22:31)

Nou ik zie dit topic helaas te laat :(

Ik had voor de verandering ook witte toblerone in huis gehaald en terwijl ik aan het kloppen was bedacht ik me het recept van witte ganache, dus ik kreeg ineens vrees voor mijn mengeltje.... En inderdaad geen succes  :( (En dat terwijl dit mijn laatste zakje klopfix was. Baal baal  :grr:

Dus even een upje als reminder ;) Inderdaad bij witte toblerone niet het standaardrecept gebruiken (300 gr toblerone & 300 gr slagroom) !!!

6

Toblerone met botercreme is ook erg lekker... en blijft langer goed buiten de koelkast..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..