1

Onderwerp: hoe bakken met alleen oven bovenwarmte

zit al even te zoeken maar antwoord niet gevonden
heb elektrische oven met dus alleen boven warmte
hoe pak ik git aan om goed kapsel te krijgen
en las hier laatst dat voor 25 vorm een phillpis mixer teveel was
hoe merk je dit en hoe los je dit op
sorry nog een leek en vind zonde om m te verknallen
ps gebruiken juulie ook wel uit supermarkt cake beslag , alleen water toevoegen,die maken en dan decoreren
alavst heel erg bedankt

2

Re: hoe bakken met alleen oven bovenwarmte

Over de oven weet ik niks. Ik heb een heteluchtoven. Ikzelf gebruik een Philips handmixer maar na 7 minuten mixen wordt deze wel erg warm, en dan moet ik nog 3 minuten. Voor zowel bc als biscuit. Volgens mij maakt de vorm niks uit. Het gaat toch om de aantal minuten,niet om de hoeveelheid. Bedoel je cakebeslag voor taarten of cupcakes? Voor cupcakes gebruik ik soms ook cakebeslag met alleen water toevoegen. Voor een taart biscuitmix

3

bedoel idd die kapselbiscuit toch eigenlijk ook gewoon soort cake dus hoor wel s dat
mensen dat ook gewoom met cake beslag doen maar geen ervaring mee
maar asl je nog 3 min moet doe je dan door 2 delen en de helft nog mixen of zo
in ieder\geval vast bedankt

4

o ja bicsuitmix kun je vlg mij alleen bij die\taarten winkels kopen en niet bij supermarkten....

5

Ik koop mijn biscuitmix via de webshop. Biscuitmix is minder machtig dan cake omdat in de biscuit geen boter gaat. Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met door 2 delen. Als je biscuitmix (geldt ook voor de bc) 10 minuten moet mixen maakt de hoeveelheid toch niks uit? De mixer is 10 minuten aan het werk. Anders krijg je geen volume in je beslag.

6

bdoel dat je mixer niet oververhit raakt als je nog 3 min moet hoe je dat oplost ahahha

7

Hoop ik ook niet.Maar ik heb mijn man al voorbereid dat deze mixer (die ik al een paar jaar heb) het elk moment kan gaan begeven en dat een Kenwood of Kitchen Aid echt geen luxe is ;) :lol: