1

Onderwerp: Gekleurde balletjes maken??

Vaak zie je in een taart met ruitjesmotief dat ze balletjes gebruiken die dezelfde kleur hebben van het marsepein/fondant dat ze op de taart hebben gebruikt.

Zoals dit voorbeeld van een ander forumlid :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W4D7KJC6.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe jullie dat doen?
Alvast bedankt!

2

Re: Gekleurde balletjes maken??

ehm,.. even kijken of ik je vraag goed begrijp..

Je wilt weten hoe we van marsepein of fondant balletjes maken?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Nou die kleine balletjes die in het ruitmotief zitten,die zijn hard neem ik aan want anders druk je ze plat en het zijn echt pareltjes zeg maar.
Het zou dus kunnen dat het icing balletjes icing is wat is hard geworden of misschien fondant met tylose laten drogen.
Snap je en beetje wat ik bedoel??

4

Misschien zijn het ook wel kleine zwarte suikerpareltjes.. staan hier ook in de kast :-)

5

En voor het gaval dat je ze inderdaad zelf wilt maken, zou ik ze een dag of wat van tevoren maken en tylose toevoegen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

bij maakjetaart.nl verkopen ze kan en klare zwarte suikerparels, mocht je die dus bedoelen....

maar zoals adrienne zegt, je kunt ze ook van te voren maken, hard laten worden en gewoon niet zo hard erop duwen om ze te laten plakken ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

weet niet of je speciaal zwarte wilt hebben maar bij de c1000 verkopen ze pareltjes voor op taarten in verschillende kleuren - roze zilver groen dacht ik ( in een verpakking) maar daar zit geen zwart bij.

8

Die suikerparels ken ik wel maar ik heb ze in zalm kleur nodig dus denk inderdaad maar dat ik ze zelf ga maken.
Bedankt voor de antwoorden!