1

Onderwerp: Rozen maken, welke modeling tool?

Even een vraagje voordat ik een bestelling ga plaatsen.
Kan ik voor het maken van rozen de modeleer basis set van 5, a euro 4.95 uit de webshop gebruiken samen met de FMM 5 petal rose cutter?

En welke afmeting van de rose cutter kan ik het beste nemen?
Het gaat om rozen voor op een bruidstaart.

gr
Ilonka

2

Re: Rozen maken, welke modeling tool?

ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik maak rozen altijd als volgende: 9 rondjes uitsteken (rond) 1 kant iets afvlakken. Een bolletje boetseren, daar een puntje aan en dan de blaadjes, eerst 1, dan 3 en dan 5 eromheenvouwen. Snap je het nog? het is wel heel wat werk, maar dan worden ze zeker weten erg mooi!

groetjes,
Marije

groetjes,
Marije

3

Ik wil het op de volgende manier gaan maken:

http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

Moet ik dan ook tylose door de marsepein of fondant doen?

Ilonka

4

kan je niet helpen, maar wil je wel even bedanken voor het
filmpje, ben namenlijk vanmiddag aan het stoeien geweest
om een roos te maken, met deze video ga ik het morgen
weer proberen!

today is the tomorrow you worried about yesterday
and all is well

5

als ik rozen maak doe ik er nooit tylose doorheen

groetjes gea

pluk de dag

6

Ik maak mijn rozen met flower paste of zelfgemaakte Mexican paste.
Ik heb de grootste uitsteker gekocht en dat gaat prima, maar losse blaadjes maken van rondjes zoals Marije beschreef werkt ook prima!
Je kunt de blaadjes heel mooi bewerken met een balltool.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Hallo Ilonka,

Op zich kan het wel met de ball tool uit dat setje, maar het setje (de prijs zegt het ook al een beetje) is kwalitatief wel minder dan de losse tools. Ik zou zelf de bone tool (of de ball tool) van FMM nemen of die van PME (die van FMM is weer iets goedkoper). Je hebt echter wel een flower foam pad nodig. En of je nu de FMM rose petal cutter neemt of die van PME (de eerste hebben een klein puntje, waardoor je dat ook in de roos terugziet), dat kan allebei. Ik gebruik zelf voor bloemen die heel fijn moeten zijn Gum Paste, evt. half om met fondant. Als ik deze rozen maak van marsepein doe ik idd een klein beetje tylose erdoorheen, dat werkt toch prettiger, vooral omdat je de marsepein met deze methode goed dun moet uitrollen.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

ook ik heb veel aan deze antwoorden maar waarom heb je zo n flower pad nodig?
ben ook bezig met bestelling vandaar

9

Als je de rand van de blaadjes met de balltool bewerkt, dan is het handig om de foampad er onder te hebben, dan worden ze mooier. Zonder foampad krul het niet. Kijk maar naar het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

Veel succes.
Ilonka

10

ik zie het idd bedankt voor de link!! wil het zelf met die losse blaadjes uitsteker gaan proberen maar dan moet ik dus een flower pad (zo noemen ze dat toch en geen tall modeling ding maar een ball tool hebben ahahahha

11

oooo zie even op de site maar welke moet ik doe die per 2 waar bone staat of ball l s of zoiets
of tool flower leaf, wat een keus!!

12

Je kunt het beste een ball tool of de bone tool kopen hiervoor. Welke is moeilijk te zeggen. De een werkt makkelijker met de ball en de ander met de bone. Ik zef vind de bone tool hiervoor makkelijker.

13

Ik vond zelf de bone tool inderdaad ook makkelijk. Wat we wel gemerkt hebben tijdens de workshop is dat er sommige tools zijn met een randje midden over de bol waardoor het uitdunnen toch minder mooi word hoor.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

14

Pebbles schreef:

Wat we wel gemerkt hebben tijdens de workshop is dat er sommige tools zijn met een randje midden over de bol waardoor het uitdunnen toch minder mooi word hoor.

Dat is oa het verschil in prijs waar Inge het over had ;) :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>