1

Onderwerp: Hoeveel mix gebruiken jullie?

hallo

Ik ga vandaag een taart maken normaal gebruik ik een bakvorm van 17,5 cm en dit gaat prima nu heb ik een bakvorm van 25 cm en ik vind de biscuit wel erg laag
Ik gebruik deze verhoudingen
17,5 cm 3 eieren 198 gram mix 20ml water
25 cm 5 eieren 330 gram mix 33 ml water ik gebruik de mix van funcakes

Groetjes Corine

2

Re: Hoeveel mix gebruiken jullie?

Hoi hoi,
Ik zou het zo uit mijn hoofd ook niet precies weten, maar ik gebruik vaak de tabellen van hiernaast. Die klopt eigenlijk altijd wel. Misschien heb je daar iets aan.
Succes!

Groetjes, Ilse

3

Ik heb even snel voor je gekeken.
in het tabel staat: 315 gr mix - 240 gr ei - 32 gr water

Groetjes, Ilse

4

Hoi

Ja het klopt wel de hoeveelheden ik vind alleen bij een bakvorm van 25 cm net of er te weinig mix ingaat

Groetjes Corine

5

Ik gebruik ook 3 eieren bij de 17,5 vorm, maar voor de 25 cm 7 (L) eieren, 465  gram mix en 45 ml water.

Groet, Jolanda

6

op een website gevonden voor een taart van 25 cm doorsnee
Eieren: 6 (m)   mix: 396 gr   water: 40 ml

Allemaal andere verhoudingen dus. Dat word dus uitproberen.
Groetjes Gea

7

Bij 25 cm gebruik ik ook gewoon de 330 mix, 5 eieren en 33 ml water. Heb altijd mooie hoge kapsels.
Eitjes even in warm water leggen wil ook wel eens helpen. Ik doe er ook altijd 33ml lauw water bij. Maar weet niet of dat echt effect heeft.

8

Ik gebruik bij 25 cm 6 eieren, 395 gr. mix en 39 ml water.
Bij mij worden de kapsels niet hoog genoeg als ik de tabel van hier aanhoud.
Gemiddeld reken ik 1 ei per 1/2 liter inhoud, maar naarmate de inhoud groter gebruik iets minder.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Jol321 schreef:

Ik gebruik ook 3 eieren bij de 17,5 vorm, maar voor de 25 cm 7 (L) eieren, 465  gram mix en 45 ml water.

Hoe hoog wordt jouw kapsel dan? Ik deed eerst ook altijd 330 mix, 5 eieren en 33 ml water maar mijn kapsels waren altijd laag (5/6 cm), maar nu ik de tabellen van felicitaartjes aanhoud worden ze 7 a 8 cm. Het is net iets meer mix, eieren en water

10

Esther68 schreef:
Jol321 schreef:

Hoe hoog wordt jouw kapsel dan? Ik deed eerst ook altijd 330 mix, 5 eieren en 33 ml water maar mijn kapsels waren altijd laag (5/6 cm), maar nu ik de tabellen van felicitaartjes aanhoud worden ze 7 a 8 cm. Het is net iets meer mix, eieren en water

Bij de 25cm wordt ie volgens mij iets van 8-9 cm hoog.

Groet, Jolanda