1 Laatst bewerkt door tamarisk (30-01-2010 15:36)

Onderwerp: natte bovenkant ;-)

Hallo,
Ik ben nog niet heel lang aan het taartenbakken, maar al vanaf het begin heb ik dat de biscuits te "nat"zijn aan de bovenkant. Als ik ze stort op het rooster, blijft de bovenkant na afkoelen op het rooster zitten. Het is een laagje van en paar mm. maar toch. En bij meteen weet omdraaien ook. Bollen,rond of vierkant maakt niet uit.
Heb al een geexperimenteerd met de temp, maar krijg het dan nog niet goed.
Iemand een idee?

Re: natte bovenkant ;-)

Heb ik ook vaak last van!
Ik laat hem dan nog langzaam verder garen in de oven op lage temp.
Je moet dan wel goed opletten dat de rest niet te droog word.
Lees gelijk met je mee of hier een goede tip voor is!!

3

Ja, dat heb ik ook zo nu en dan. Heel apart en weet nog steeds niet waarom dit de ene keer wel en de andere keer niet gebeurd...

4

dan is hij toch nog niet helemaal gaar, anders zou hij wel droog zijn.
maar ook bij mijn droge taarten blijft de taart aan het rooster plakken. Als ik de taart wil omdraaien, haal ik het bakpapier van de bovenkant en leg hem onder de onderkant op het rooster en dan de taart erop; dan plakt hij er niet aan vast en kan goed afkoelen.

Groetjes, Dorothea.

5

Ik heb dat ook een paar keer gehad. Ik denk dat het komt als je niet een "echte taartrooster" hebt. En af en toe even omdraaien doet wonderen..

Groetjes Serife..

6

ik heb wel een echt taartrooster, maar bij mij blijft ie ook plakken... weet niet hoe dat komt.

7

wel grappig dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dacht beginners foutje!!!
Hoop dat er nog een oplossing komt voor dit veel voorkomende probleem.
Wat doen jullie eraan als hij blijft plakken? Gewoon omdraaien en dan goed afsmeren??

8

tamarisk schreef:

wel grappig dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dacht beginners foutje!!!
Wat doen jullie eraan als hij blijft plakken? Gewoon omdraaien en dan goed afsmeren??

heb een echt taartrooster voor af te koelen en bij mij gebeurt het ook. Ik probeer gewoon vlak af te smeren, aan andere oplossing heb ik er niet voor.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

xhafal schreef:
tamarisk schreef:

heb een echt taartrooster voor af te koelen en bij mij gebeurt het ook. Ik probeer gewoon vlak af te smeren, aan andere oplossing heb ik er niet voor.

Je onderkant wordt toch je bovenkant, dus je hoeft helemaal niet extra af te smeren!

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

hihi ja das suf!! :o

11

Dot schreef:

Als ik de taart wil omdraaien, haal ik het bakpapier van de bovenkant en leg hem onder de onderkant op het rooster en dan de taart erop; dan plakt hij er niet aan vast en kan goed afkoelen.

Ik ben bang dat de biscuit dan gaat 'broeien' en dan soppig wordt. Maar ik wist ook niet dat er zoveel waren met dit probleem. Dacht ook dat ik een van de weinige was........

12

Boska schreef:
xhafal schreef:
tamarisk schreef:

Je onderkant wordt toch je bovenkant, dus je hoeft helemaal niet extra af te smeren!

oeps foutje van mij. kan iedereen al eens gebeuren

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

13

Esther68 schreef:

Ik ben bang dat de biscuit dan gaat 'broeien' en dan soppig wordt. Maar ik wist ook niet dat er zoveel waren met dit probleem. Dacht ook dat ik een van de weinige was........

Ik stort mijn taart altijd gewoon op een taartkarton en dek hem af met een doek. En hij is nooit soppig maar goed.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

14

Ik kan dat laagje er ook altijd gewoon afhalen in een complete plak zeg maar. De rest van het kapsel is dan wel goed gaar. En die gebruik ik dan ook gewoon.

15

kiwi schreef:

Ik kan dat laagje er ook altijd gewoon afhalen in een complete plak zeg maar. De rest van het kapsel is dan wel goed gaar. En die gebruik ik dan ook gewoon.

Ik haal dat laagje ook eraf, dat geeft me een beter gevoel bij als de taart voor iemand anders is.

Groetjes Serife..

16

Heb 1x bij een taart voor eigen gebruik een soppig onderkantje gehad. Ik vond dat vies kleffig en niet lekker smaken. Je kon het zo opslurpen....
Dus ik check dat nu altijd voor ik een kapsel omkeer op een kartonnetje.