1

Onderwerp: rozen vast maken in taart

als dit topic al bestaat verwijderen dan ajb maar zit hele tijd op rozen te kijken en zit met de volgende vraag
als je allemaal rozen heb gemaakt hoe maak je die vast in de taart?
met water of zo?
alvast bedankt
groetjes wilma

2

Re: rozen vast maken in taart

Ik zou het met icing doen....

Of tylose lijm

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

4

wat is icing ik dacht dat dat die schrijfletters waren oeps
en is het zo dat marsepijn zelf wel plaktdat het alleen met fondant nodig is

5

heb het net even opgezocht maar die tylose met water is niet lang houdbaar...wat is niet lang...
en met fondant wel maar dat si toch niethandig lijkt mij als je maar beetje nodig hebt
en die icing is in allemaal kleuren moet je dan de kleur van de roosjes of van je bovenlaag pakken blijft het daar gewoon aan plakken en gaat dit niet vlekken, hoop echt dat iemand mij kan helpen want wil spulletjes bestellen

6

sorry sorry
ik zie net in de shop dat ze kant en klare lijm hebben
weet iemand hoe dit smaakt en hoe lang je dit goed houdt als het op de taart zit
volgens mij echt een super oplossing

7

wilmade schreef:

heb het net even opgezocht maar die tylose met water is niet lang houdbaar...wat is niet lang...
en met fondant wel maar dat si toch niethandig lijkt mij als je maar beetje nodig hebt
en die icing is in allemaal kleuren moet je dan de kleur van de roosjes of van je bovenlaag pakken blijft het daar gewoon aan plakken en gaat dit niet vlekken, hoop echt dat iemand mij kan helpen want wil spulletjes bestellen

Tylose met water is 1 week houdbaar in ijskast, zo toch ergens gelezen. dus elke keer een beetje aanmaken.
Ik plak mijn bloemetjes met verschillende methoden vast. zowel met eetbare lijm als met icing, als je met icing werkt , alleen zien dat je er niet teveel aandoet dat de icing er niet onderuit komt piepen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8

oke heel erg bedankt maatw at is icing dan, want zie op de site dat je met spuitmondjes moet doen voor schrijven, mijn bedoeling is echt om wat roosjes van fondant en marsepijn wat vast te maken op de gemakkelijkste manier en weet niet hoe die eetbare kant en klare lijm smaakt en hoe je dit goed houdt
maak je dat makkelijk met die tylose
zit echt te twijfelen wat ik moet doen, dus heel erg bedankt vast voor je antwoord

9

Icing gebruik je om te schrijven, maar kan je ook gebruiken om randjes te spuiten of andere versielsels te maken, het is eigenlijk poedersuiker met water, maar lekkerder is de mix daar zit vogens mij nog iets van citroen.... in. kan ook gebruiken met klein dotje om frutsels vast te plakken.
Gr. jen

Gr. Jen.
I taart you,

10

wat bdoel je met mix een mix van icing?
klopt het dat icing alleen in kleurtjes is

11

wilmade schreef:

wat bdoel je met mix een mix van icing?
klopt het dat icing alleen in kleurtjes is

In de webshop kun je mix kopen om icing van te maken.. die is standaard gewoon wit.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1938

Ze hebben ook kant en klare Icing in tubes, daar heb ik echter geen ervaring mee..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

oke nou ikdenk dat ik dan toch eerst maar met die eetbare lijm ga proberen hopen dat niet vies is en dan dan doe ik nog wel potje tylose bij
want ik gebruik eerst nooit die icing, moet vast lukken met die 2 produkten hoop ik
bedankt!

13

eetbare lijm werkt niet.. dan moet je het heeeeeell lang vasthouden.... icing is echt het beste goed dik maken en dan plakken maar

Lekker feestelijk rond.....

14

oke nou ja werd gek van emzelf en had zo grote bestelling dus heb wel lijm betseld geen icing
eerst maar even s proberen om mooie rozen te maken en dan altijd nog ebstellen ahaha dan eerst maar rechtop ij middne van taart blijven ze lamger liggen ahahah
je kan je geld er wel in kwijt