1

Onderwerp: jullie meningen over dit recept...

ik kwam via google dit recept tegen voor een chocobiscuit.

3 eieren
100 gram suiker
100 gram bloem
20 gram cacao.

de beschrijving was verder gelijk aan het maken van een normaal biscuitdeeg.

wat vinden jullie herivan? het proberen waard? of moet ik dingen anders doen? ergens meer of minder van hebben?
alvast bedankt voor jullie reacties!

eerst kieken, dan bl

2

Re: jullie meningen over dit recept...

ohhh ik zit ook al 2 uur naar een chocobiscuit recept te zoeken, hopelijk krijgen wij alle twee een bevredigende antwoord.

gr's
Hiba

3

Ik gebruik voor een chocobiscuit

125 gram suiker
4 eieren
100 gram bloem
30 gram cacao

Dus de verhoudingen zijn wel oke. Wel je bloem en cacao samen zeven en samen er door heen spatelen, anders zakt je eiermengsel te veel in.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

ik heb de verhoudingen aangehouden (kon niet wachten met proberen!)
ik heb er wel een extra eidooier ingedaan, want had in een andere topic gelezen dat door de cacao het deeg te droog zou kunnen worden.

hij staat nu in de oven.... ik ben benieuwd!

eerst kieken, dan bl

5

Ik gebruikte eerder de basis biscuit recept en 25 gram bloem vervangen door cocao..
Na dat ik mix heb gekocht en een reep gesmolten chocolade erdoor heb gedaan (mmm lekker) doe ik dat ook bij de basis biscuit.. gewoon een halve reep afgekoeld gesmolten chocolade erdoor en een extra eetlepel bloem (weet niet waarom ik dat doe vond ik wel een slim idee et eerste keer dus weet niet echt als et een verschil maakt)

6

gewoon biscuit met cacao kan inderdaad nogal droog zijn vind ik, verhoudingen van het recept kloppen wel. gesmolten chocolade erdoor is inderdaad wel lekker.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

ik heb hem net geproefd en ik vond het wel lekker zo.
donderdag ga ik er weer zo eentje bakken, maar dan ga ik hem natuurlijk wel vullen en bekleden.

wat mij betreft een succes.
maar ga zeker ook eens met gesmolten chocolade proberen....

iemand nog tips voor lekkere vullingen bij deze chocotaart?

eerst kieken, dan bl