Onderwerp: Vierkante bruidstaart 100 pers.
Ik kreeg 11 dagen geleden een mail met de vraag of het mogelijk was op korte termijn een bruidstaart te verzorgen voor 70 pers. Betreft een stel waarvan de bruidegom (37 jaar) ernstig ziek is en zij willen op zo'n kort mogelijke termijn trouwen. Na een paar dagen was de datum 29 januari bekend en afgelopen vrijdag kreeg ik te horen, dat ik 'm mocht maken en dat het voor 100 pers. moest worden. Wat geschoven in mijn eigen afspraken (bruidsproevers en zo) en ik kon aan de slag.
Wensen waren vierkante stapel, eigen Mickey mouse topper moest erop en omdat dit op een rood hart stond, graag rode rozen. Ik kreeg een voorbeeld wat ze mooi vonden en daarvan vonden ze de icing krullen leuk.
Ik ga niet beginnen aan icing krullen (want dat wordt toch niet strak genoeg naar mijn zin) maar probeerde het met een design stencil. Even proefgedraaid: helemaal goed. Kant 1 ging goed, maar daarna....................... Ben echt uren bezig geweest (en steeds maar weer eraf schrapen). Nee, icing is echt niets voor mij!! Nou is het in ieder geval nog vele malen netter, dan hun voorbeeld, maar voor mezelf was ik niet tevreden.
Ik heb 'm pas op locatie opgebouwd en een goed belichte foto lukte me niet uit het handje. (En dat vind ik dan toch wel jammer....ik was ook zo blij met mijn rozen, maar dat komt helemaal niet over)
1 met flits en 1 zonder (zodat je de afdruk beter ziet).
Het was 37,5-30-22,5-15-10 cm (en loeizwaar). Ik was er trots op, dat ik 'm mocht maken, maar het was wel weer een bevalling .
alle lagen gevuld met 2 lagen merenquecreme en 1 laag aardbeientoppings (vlaaivulling).
Ik ging 'm rond 13.30 uur afleveren in een hele leuke locatie. Na de snij-instructie te hebben doorgesproken, zegt de lieve man: ik ben enorm onder de indruk. Heeft u dit alles vanmorgen gemaakt?