1

Onderwerp: Vierkante bruidstaart 100 pers.

Ik kreeg 11 dagen geleden een mail met de vraag of het mogelijk was op korte termijn een bruidstaart te verzorgen voor 70 pers. Betreft een stel waarvan de bruidegom (37 jaar) ernstig ziek is en zij willen op zo'n kort mogelijke termijn trouwen. Na een paar dagen was de datum 29 januari bekend en afgelopen vrijdag kreeg ik te horen, dat ik 'm mocht maken en dat het voor 100 pers. moest worden. Wat geschoven in mijn eigen afspraken (bruidsproevers en zo) en ik kon aan de slag.

Wensen waren vierkante stapel, eigen Mickey mouse topper moest erop en omdat dit op een rood hart stond, graag rode rozen. Ik kreeg een voorbeeld wat ze mooi vonden  :rolleyes: en daarvan vonden ze de icing krullen leuk.
Ik ga niet beginnen aan icing krullen (want dat wordt toch niet strak genoeg naar mijn zin) maar probeerde het met een design stencil. Even proefgedraaid: helemaal goed. Kant 1 ging goed, maar daarna....................... Ben echt uren bezig geweest (en steeds maar weer eraf schrapen). Nee, icing is echt niets voor mij!! Nou is het in ieder geval nog vele malen netter, dan hun voorbeeld, maar voor mezelf was ik niet tevreden.

Ik heb 'm pas op locatie opgebouwd en een goed belichte foto lukte me niet uit het handje. (En dat vind ik dan toch wel jammer....ik was ook zo blij met mijn rozen, maar dat komt helemaal niet over)
1 met flits en 1 zonder (zodat je de afdruk beter ziet).

Het was 37,5-30-22,5-15-10 cm (en loeizwaar). Ik was er trots op, dat ik 'm mocht maken, maar het was wel weer een bevalling ;).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTQYD6UG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8JWUTPM.jpg

alle lagen gevuld met 2 lagen merenquecreme en 1 laag aardbeientoppings (vlaaivulling).

Ik ging 'm rond 13.30 uur afleveren in een hele leuke locatie. Na de snij-instructie te hebben doorgesproken, zegt de lieve man: ik ben enorm onder de indruk. Heeft u dit alles vanmorgen gemaakt?  :lol:

Groet, Jolanda

2

Re: Vierkante bruidstaart 100 pers.

Je hebt toch wel ja gezegd he :lol:

Wat een plaatje is het geworden! Icing is een kunst op zich en het is vanuit mijn optiek (en heb ingezoomd ;)) toch prima gelukt! Je hebt ze een hele mooie herinnering gegeven.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Leuke taart zo in een ochtendje ;) Och, hij moest eens weten :D

Ik vind het een mooie taart, jammer dat je geen goede foto hebt (je ziet inderdaad het stencil resultaat moeilijk) :( Balen is dat altijd.
Maar wel heel gaaf en mooie hoge taarten zo te zien :)

Mijn website: Presentaart

4

wat een super mooie taart !! vind de icing heel erg mooi !!

Groetjes Mel

5

wauw wat een mooie taart zeg
Vind je het goed als ik deze opsla??

6

Knap dat je dit in een ochtendje maakt!:P Maar ik vind de taart erg mooi geworden, mooie rozen en stencils!

7

Jol321 schreef:

Heeft u dit alles vanmorgen gemaakt?  :lol:

Superwoman! :lol:
Het is een echt pronkstuk, en je kunt toch wel zien dat je rozen prachtig zijn, hoor :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Super gedaan. Bravo, mooi strak.

Liefs, Cedes.

9

Prachtig :)

hele mooie taart(weer) groetjes Tries

11

Wat heb je dat gaaf gedaan Jolanda!
Ik zie de stencels wel, erg mooi en stijlvol :thumb:

pluk de dag!

12

prachtig gewoon,

Groetjes Bianca Wolst

13

Wat zonde dat je geen goede foto's hebt, maar ik kan zo ook wel zien dat 't een prachtige taart is geworden. Mooi ook dat icing sheet. Tot nu toe heb ik dat alleen nog maar aangedurft op een gewone taart en dan nog alleen bovenop :lol:

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

14

Hey, da's nou "girlpower" zoiets!
Alleen al 't feit dat je een taart voor 100 personen op zo'n korte termijn maakt, hoef je 't nog niet eens in 1 ochtend te doen :lol:
Jammer dat je zo baalt van de stencils, ik vind 't resultaat prachtig!

"Begin de dag met een dansje..."

15

Schitterend!!! Het zal een hele bevalling geweest zijn maar het resultaat is dan ook prachtig!!!!

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

16

Hji is prachtig! :thumb:

17

Een geweldige schitterende taart....complimenten hoor..
welke oven heb jij hahaha dat jedaar die grot onderste in krijgt??? ben aan het oven shoppen ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

Wow nou ik kan wel zien dat het een hele mooie taart is geworden hoor.
En je kan er niet aaan afzien dat je het in een ochtendje in elkaar geflanst hebt :lol:
Stylisch!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

19

wow echt super mooi... een ochtendje?! :s
hoeveel eieren staan daar?
wat een megamooie joekel van een taart!

liefs marieke

20

heeeeeeeeeeel mooi prachtig

21

hahahaha wat een beste man! Een super taart! ik vind dat stencilen (?) toch echt wel erg mooi en strak en ik dacht altijd dat het een super snelle versier manier zou zijn....maar nu ik jou zo hoor.....hmmmm   heb je toch echt wel een ochtendje voor nodig, of twee ;)

Groet Corinne

22

Prachtige taart!

23

Bedankt allemaal voor de complimenten. Dat is zo heerlijk om te lezen, geeft dat extra stukje voldoening.  :)

conny4u schreef:

Een geweldige schitterende taart....complimenten hoor..
welke oven heb jij hahaha dat jedaar die grot onderste in krijgt??? ben aan het oven shoppen ;)

Dat was ook meteen een probleem. Ik kocht met Caroline samen deze week een bakblik van 37,5 maar die bleek zulke grote zijranden te hebben, dat het totale oppervlak 41 cm was, en dus (net) niet in de oven past. Dus opgelost met 4x20 cm te bakken en de randen waar de vierkanten elkaar raken eraf te snijden. Zo kom je er dan toch aan, dus kan zelfs in een kleine oven ;).
Verder ben ik erg gehecht aan een grote oven. Ik heb al 13,5 jaar mijn Smeg en hoop, dat ie het nog even volhoudt (afkloppen).

Nog even over het stencillen (kreeg van Renate de tip om naar haar how to te kijken). Als ik het "plat" doe (zoals ik ook proef gedraaid heb), dan is er niets aan de hand: perfect resultaat in de dunne lijnen. Maar tegen de zijkant werkt het toch iets anders. Het stencil heeft een bepaalde hoogte. Bij de onderste taart met name  komt de bovenste lijn op de ronding van de taart. Daar komt dan een (naar mijn zin) te grote kwak icing op t.o.v. de andere plaatsen. Dat stencillen is naar mijn mening uitermate geschikt voor bovenkanten en bijv. onderboards maar voor de zijkanten ben ik niet bedreven genoeg.

Groet, Jolanda

24

Vind sowieso flink van je dat je icinge durfde te proberen en ook nog op een bruidstaart en dubbel flink omdat je daar hebt opgebouwd! ''t is weer een pronkstukje Jol met schitterende rozen! Heel leuk dat parelrandje langs het lint. Allemaal dingen die ik nog niet gedaan heb...5 hoog, stencillen, en lint. Mooi mooi mooi. Hier kan je met een tevreden gevoel op terug kijken.

25

Tis toch wel een poepie sjieke taart hoor... En ik moet zeggen het verhaal er achter geeft nog een beetje een extra tintje d'r aan! Je hebt die mensen zo wel iets heel bijzonders gegeven..

Wie weet heeft hun fotograaf nog een mooie foto voor je kunnen maken!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!