1

Onderwerp: Welke roller

Is er nog een verschil met uitrollen van marsepein fondat of een mix tussen die 2 marsefont.

En wat voor rollen gebruiken jullie om het goed strak uit te rollen. een houten of plastic/kunststof.. ik zag laatst iemand met een pvc buis?

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: Welke roller

Er is volgens mij geen verschil tussen marsepein, fondant of marsefont.. alleen dat het wat anders aanvoelt...

Ik heb het eerste jaar de houten roller van blokker gebruikt.. werkte eigenlijk prima..
Toch op de beurs 2 weken geleden een kunstof roller gekocht en die werkt ook heerlijk.. PVC heb ik ook wel eens gebruikt, het werkt als alternatief wel.. als je even niets anders hebt maar bij een wat grotere taart heb je wel van die randjes bij het uitrollen.. wat lastiger glad te krijgen ( of een groter stuk pvc nemen :)  )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik heb uit 1 lang stuk pvc drie maten gezaagd. Ideaal! De eerste keer dat ik met marsepein ging werken gebruikte ik ook mijn houten roller. Ik had al meteen ruzie! De marsepein bleef steeds plakken. Ooit wil ik nog wel een 'echte' roller, deze zijn zwaarder dan een stuk pvc. Maar voorlopig blijft het dus de pvc-buis.

4

ik heb een wilton wide glide en hij is geweldig, omdat ie zwaar is hoef je amper kracht te zetten en je kan ook gewoon schuiven ipv rollen, het is dan wel weer 28 euro maar hij is t nu al waard