26 Laatst bewerkt door djehr (21-01-2010 21:25)

Re: Mijn 2e Tiara....

Veroon schreef:

Wauw wat leuk zeg!!! Is dat gewoon fondant met tylose?

Als je fondant met tylose door de sugargun wil drukken moet je behoorlijk sterk zijn ;). Dus gewoon met fondant en dan een dag op de fles laten drogen.

27

Sandra2504 schreef:

Wat super, en hoe doe je dat dan? print je het voorbeeldje uit?! en leg je het er dan op!?

Je print het patroontje uit en plakt het op een blik of dikke fles (in dit geval een literfles wijn). Daaroverheen plastic dat je heel dun invet met crisco en daarop leg je dan met fondantsliertjes het patroon. Op de punten waar de sliertjes elkaar raken plak je ze vat met wat water of tyloselijm.
Je laat vervolgens de tiara om de fles of pot drogen want anders zakt hij in elkaar als je hem er af haalt. Eigenlijk heel simpel. Je moet er alleen even wat handigheid in krijgen. En leuk werkje trouwens . Er zijn verschillende how-to's op het web en het forum

28

misty schreef:
djehr schreef:
misty schreef:

Heb jij een voorbeeld van een tiara.Ik had er zoveel en toen crachde??? mijn pc en moet helemaal opnieuw beginnen met voorbeelden.

Ik vind dat je deze wel heeeel prachtig gemaakt heb.

Ohhhhhh.Dank je wel,dank je wel,ben nu helemaal blij.
Heb ik al dank je wel gezegd??

:Y graag gedaan hoor. Was geen moeite, heb ze zelf ook alleen maar gekopieerd van Nathalie.

29

Wauwie!

Groetjes Sas

30

Deze is wel heeeeel erg mooi geworden!!

Ik ga het ook nog een keer met fondant proberen. Is veel mooier dan icing!
Bedankt voor je links!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

31 Laatst bewerkt door djehr (22-01-2010 14:30)

Nou dames, bedankt voor al jullie complimenten.
Vandaag heb ik de verjaardagstaart voor mijn dochter gemaakt waar de tiara bovenop moest. Taart was klaar en ik dacht...even kijken hoe de tiara staat. Ik pak hem op...er breekt een stukje af en de tiara valt met een klap op het aanrecht :grr: . Helemaal stuk. ik kon wel janken! Heb nog wel geprobeerd hem te lijmen maar er was geen redden meer aan :nooo. Ik kan wel weer een nieuwe maken, maar die is morgen natuurlijk nooit droog. Gelukkig heb ik mijn eerste tiara nog. Is misschien niet zo'n mooie maar daar moeten we het dan maar mee doen.

Dit is trouwens de taart geworden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80828

32

djehr schreef:
Sandra2504 schreef:

Wat super, en hoe doe je dat dan? print je het voorbeeldje uit?! en leg je het er dan op!?

Je print het patroontje uit en plakt het op een blik of dikke fles (in dit geval een literfles wijn). Daaroverheen plastic dat je heel dun invet met crisco en daarop leg je dan met fondantsliertjes het patroon. Op de punten waar de sliertjes elkaar raken plak je ze vat met wat water of tyloselijm.
Je laat vervolgens de tiara om de fles of pot drogen want anders zakt hij in elkaar als je hem er af haalt. Eigenlijk heel simpel. Je moet er alleen even wat handigheid in krijgen. En leuk werkje trouwens . Er zijn verschillende how-to's op het web en het forum

dank je wel voor de uitleg! :D super...!!

en wat zonde dat ie helemaal gebroken is, dat is wel heel erg jammer!

33

wwwwoowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voor ik dat kan maken ben ik wel ,als ik elke week een taart maak en al mn zakgeld er aan uitgeef ,heeeeeelll mischien een simpel tiaaratje maken !!@!!!

INACTIEF

34

boterkoekje schreef:

wwwwoowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voor ik dat kan maken ben ik wel ,als ik elke week een taart maak en al mn zakgeld er aan uitgeef ,heeeeeelll mischien een simpel tiaaratje maken !!@!!!

Hahaha Maaike, dat valt reuze mee, hoor. Het enige wat wel handig is, is een sugargun. Daar kan je heel makkelijk die sliertjes mee maken. En tja...dat is waarschijnlijk wel even sparen. Zonder sugargun gaat het ook hoor maar is iets meer werk omdat je de sliertjes dan met de hand moet rollen. Maar verder heb je alleen een beetje fondant nodig en een lege fles. Ik denk juist dat jij met je wat kleinere handen een hele mooie tiara kan maken! ;).

35 Laatst bewerkt door bibo6c (23-01-2010 15:59)

ohhh wat mooi, bedankt voor de voorbeelden, k heb ze ook opgeslagen ;). wil wel graag weten hoe je het heb gemaakt. heb je het op een blik gemaakt? dat heb ik namelijk gedaan, maar was wel moeilijk, misschien heb je een makkelijkere manier?

alvast bedankt
gr's
Hiba

36

heel super en bedankt voor de uitleg, maar ik heb nog 1 vraag wat voor plastic gebruik je ? boterhamzakje ofzo?

37

koekje schreef:

heel super en bedankt voor de uitleg, maar ik heb nog 1 vraag wat voor plastic gebruik je ? boterhamzakje ofzo?

Ik gebruik meestal diepvrieszakjes (ik koop altijd een rol bij de action, zijn grote zakken van stevig plastic). Als het plastic maar glad genoeg is. Gewone boterhamzakjes vind ik altijd wat dun en krijg ik niet mooi strak om de fles heen. maar dat is persoonlijk. Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat je zelf het makkelijkst vindt. Er zijn ook mensen die gebruiken bakpapier in plaats van plastic. persoonlijk vind ik dat dat niet makkelijk te verwijderen is.

38

bibo6c schreef:

wil wel graag weten hoe je het heb gemaakt. heb je het op een blik gemaakt? dat heb ik namelijk gedaan, maar was wel moeilijk, misschien heb je een makkelijkere manier?

Ik gebruik een dikke glazen wijnfles. Ik maak als de tiara droog is (na minimaal een dag drogen op de fles!!) het plastic los van de fles en schuif de tiara m

39

heel gaaf! Jammer dat hij is gebroken :s
Gelukkig hebben we de foto's nog! :D

40

Vandaag op cakecentraal nog een geweldig ontwerp gezien: http://www.cakecentral.com/modules.php? … id=1567803

echt een plaatje en ziet er eenvoudig uit. Wilde ik toch even met jullie delen ;)

41

even wat vraagje,

Gebruik je lustrespray voor glans (verkrijgbaar bij webshop)?
Als je geen crisco hebt wat kan je dan gebruiken? Kan je trouwens cirsco oook bij de webshop halen?
En het fondant... doe je daar tylose in? Hoeveel ongeveer?

bedankt alvast! Ik vind in ieder geval je tiara heel moooi

42

ouafae schreef:

even wat vraagje,

ja inderdaad. De fondant was roze en daar heb ik PME Lustre Spray pearl overheen gespoten: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1320

ouafae schreef:

Als je geen crisco hebt wat kan je dan gebruiken? Kan je trouwens cirsco oook bij de webshop halen?

Als ik geen crisco heb gebruik ik een klein beetje boter (voor op brood). Crisco is ook te koop in de webshop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2055

ouafae schreef:

Voor de tiara heb ik geen tylose in de fondant gedaan omdat je de fondant dan bijna niet meer door de sugargun gedrukt krijgt. Dus gewoon fondant en dan wat langer laten drogen op de fles.

43

mijn tiara was na 3 dagen nog niet droog?! ik heb wel tylose erdoor gedaan misschien dat dat het verschil is?

44

Bedankt voor de uitleg, super! Ga het ook eens proberen. Die van jou is echt super geworden. Wel erg jammer dat ie gebroken is..:(

45

kan me voorstellen, dat je er ziek van bent dat hij gebroken is!!!!
Niet dat je reserve niet mooi is, maar deze is een PRACHT!!!!

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

46

djehr schreef:
ouafae schreef:

even wat vraagje,

ja inderdaad. De fondant was roze en daar heb ik PME Lustre Spray pearl overheen gespoten: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1320

ouafae schreef:

Als ik geen crisco heb gebruik ik een klein beetje boter (voor op brood). Crisco is ook te koop in de webshop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2055

ouafae schreef:

Voor de tiara heb ik geen tylose in de fondant gedaan omdat je de fondant dan bijna niet meer door de sugargun gedrukt krijgt. Dus gewoon fondant en dan wat langer laten drogen op de fles.

oh oke dank je schat!

47

koekje schreef:

mijn tiara was na 3 dagen nog niet droog?! ik heb wel tylose erdoor gedaan misschien dat dat het verschil is?

Zou volgens mij niet uit moeten maken. Je zou juist verwachten dat hij met tylose sneller droog is. Misschien moet je hem iets eerder van het plastic afhalen en aan de lucht laten drogen.

48

Supermooi!

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts