1

Onderwerp: crisco en tylose

hallo allemaal,

ik heb criso gekocht en tylose. Kan ik de crisco gewoon zo gebruiken? of is het een poeder die ik aan moet maken? Kan ik hiermee mijn roller en ondergrond invetten?

nu even een vraag over tylose. Moet ik het marsepein alvast van tevoren kneden en hierdoor tylose doen????

Ik hoor het graag, want ik ga morgen een taart maken...

2

Re: crisco en tylose

Crisco is een vet, daar kan je je roller en ondergrond mee invetten.

Voor het bekleden van een taart heb je geen tylose nodig. Als je gaat boetseren zou ik daar wel tylose doorheen doen, gewoon er doorheen kneden, even laten rusten en daarna kan je aan de slag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door dreamer (28-01-2010 12:33)

Hallo Smikkel,

Ik heb geen ervaringen met crisco, want ik gebruik poedersuiker.
Wat ik meestal doe is eerst beetje poedersuiker (of in jouw geval crisco) op je werkblad strooien en ik vet mijn handen in met plantaardige margarine. Als je marsepein weer wat begint te plakken aan je werkblad, dan weer een beetje poeder strooien.

Wat de tylose betreft, die moet je goed door je marsepein kneden als je gaat boetseren en dan eventueel een nachtje laten rusten. Ik vind wel dat de smaak van je marsepein er soms wel op achteruit gaat. Maar je moet het zelf proberen, om er je eigen mening over te vormen.

Succes.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

4

Ik gebruik altijd marsepein voor het bekleden maar voor boetseren en dingen die hard moeten worden kun je beter fondant gebruiken. Marsepein en tylose kan wel maar duurt heeeeel lang voordat het hard word.(uit ervaring)En het is dan niet echt meer lekker.

De crisco neem ik gewoon een likje uit de pot en smeer het met mijn handen over mijn werkblad. Dus hoeft niet heel dik. werkt vele malen beter dan poedersuiker (mijn mening)
succes..

5

Hallo, ik ben pas net begonnen met deze "hobby" maar waar koop ik tylose?

In de webshops kun je tylose kopen.

7

Hoi
Als je bij ikea een sileconen mat koopt  ( 5 euries) hoef je helemaal geen crisco meer te gebruiken. Fondant en marsepein blijft hier namelijk niet aan plakken
Werkte in het begin met poedersuiker maar ik vind dat dit het marsepein aantast.
En het laat altijd een wat wazige gloed achter.

8

Als je zorgt dat de poedersuiker onder je marsepein blijft, krijg je geen wazige gloed hoor.
Voor het uitrollen gebruik ik poedersuiker, tegen de plak (bij puzzelplaatjes, om te voorkomen dat mijn handen erg kleuren en/of plakken bij veel kleurstof etc.) gebruik ik een minimale hoeveelheid crisco. Oh ja, en om door de rolfondant te kneden als je de sugargun gebruikt :Y

In marsepein gebruik ik nooit tylose, heeft minimaal effect.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Voor het uitrollen van fondant gebruik ik of wat boter of maiszetmeel. bloemsuiker gebruikte ik eerst, maar dan vond ik ook dat er altijd wat wit achterbleef op mijn fondant, bij maiszetmeel heb ik dat niet, dat borstelt er gemakkelijker af.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

xhafal schreef:

Voor het uitrollen van fondant gebruik ik of wat boter of maiszetmeel.

denk er alleen met maizena wel om dat je je restjes niet meer kan bewaren. Poedersuiker kneed je er doorheen en dat kan geen kwaad.
Overigens doet een stuk plastic tafelzeil ook wonderen! Ik strooi niks.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Geen maiszetmeel/maizena gebruiken op fondant wat nog op een taart moet.. dit kan namelijk uit gaan zetten en hele lelijke bobbels veroorzaken..  Je kunt het wel gebruiken voor het maken van bloemen of zo.. dit komt niet meer met de taart in aanraking (alleen met de bekleding)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!