1

Onderwerp: 30 cm word niet gaar???

Mijn moeder bakt sinds kort al mijn bodems:)
Dat gaat prima maar kost toch meer tijd blijkbaar met een hete lucht oven.
Ze krijgt de 30 cm niet goed gaar hij heeft er 75 minuten op 150 graden in gestaan.
Het is een hoge pan van 10 cm en ze gebruikt 900 gram mix.
Wie heeft de gouden tip?
Ik zat al te denken om een bloemnagel te kopen en deze in het midden te gebruiken.
Wie bakt er ook in deze hoge pannen met een hete lucht oven????

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

2

Re: 30 cm word niet gaar???

Je baktijd van 75min vindt ik wel heel lang.

Ik gebruik geen bakmix, maar ik kan je wel zeggen dat ik zonet al verschillende biscuits heb gebakken. De grootste is 32 cm en ik heb hem op stand klassieke oven gezet. Eerst 20min op 180 graden en 20min op 150 graden. Dan is hij perfect gaar.
Als je mijn recept wilt, laat het dan maar even weten.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Bij mij moeder kon ik ook geen 30cm normaal bakken in haar hetelucht oven.  Tot ik de hele lucht functie heb uitgezet hahaha. 
Ik heb de pannen van 7.5 cm.. en ik verhoog ze bijna altijd. 
Ik zou probeeren om de temp iets hoger te doen.  bakken op 160 denk ik dan.

4

Ik heb er nog niet zoveel gebakken, maar bij mij werkt het in het algemeen het best als ik de temperatuur langzaam opvoer. Ik gebruik de webshop mix en het schema van felicitaartjes (7,5 hoog). Hij moet ongeveer een uur in de oven en dan doe ik 20 minuten 140 graden, 20 minuten 150 graden en 20 minuten 160 graden. Soms is het dan nog niet helemaal goed en bak ik nog wat langer op 160 graden.
Een bloemennagel doet niet veel bij deze maat (is mijn ervaring en op den duur gaat die overigens ook roesten!), dan kun je beter een heating core gebruiken (vind ik ook een onding, ben blij dat ik niet zo vaak grote taarten hoef te bakken).

5

Ik bak met bakblikken van 10 cm. hoog. Mijn grootste creatie tot nu toe is 26 cm. en daar lukt het prima mee. Ik bak op de hete lucht stand bouw de temp. op, geen problemen.

Succes!

6

Ik bak de 30 cm 7,5 hoog in een heteluchtoven op 160 gr. zonder voorverwarmen ca. 50 min. dan even voelen en vaak nog 2 min. er bij.
Dus een 10 cm hoog zal al gauw een uur moeten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ehm, bakken hoort toch bij bakken&vullen?

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:

Ehm, bakken hoort toch bij bakken&vullen?

[move]---> bakken&vullen

Goh zou je denken beetje mutserig vandaag sorry :)

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

9

ik bak mijn taarten in een heteluchtovens (bij mama en schoonmama:D) op 180 graden en dan 50 minuten. Ze zijn dan altijd gaar....

Maar nu lees ik dat heel veel van jullie dus maar 160 graden doen... hhmmm moet ik dan ook maar op 160 gaan bakken... Wat ik trouwens wel erg heb is dat ze schuin aflopen. Je kan dus echt goed zien welke kant van de taart bij de kant van de deur stond... Hebben jullie dat ook?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

10

Ik heb ook een heteluchtoven en laat de temperatuur ook oplopen, 150-160-180, 35 min.  Wanneer ik een appeltaart of quiche bak dan draai ik deze halverwege om, omdat anders een helft donkerder is dan de andere helft. Ik denk dat als ik op 180 zou bakken bij mij de biscuit ook schuin zou aflopen.

11

misschien je oven eens checken met thermometer (voor oven) of die wel de juiste temp. haalt.

12

Ik bak altijd in hete lucht en denk toch dat de temparatuur de boosdoener is in dit geval.. Ik heb nog nooit kapsels gehad die niet gaar waren.. ook die van 30 cm lukt prima

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Mariska1984 schreef:

ik bak mijn taarten in een heteluchtovens (bij mama en schoonmama:D) op 180 graden en dan 50 minuten. Ze zijn dan altijd gaar....

Maar nu lees ik dat heel veel van jullie dus maar 160 graden doen... hhmmm moet ik dan ook maar op 160 gaan bakken... Wat ik trouwens wel erg heb is dat ze schuin aflopen. Je kan dus echt goed zien welke kant van de taart bij de kant van de deur stond... Hebben jullie dat ook?

Waarom zou je op 160 gaan bakken als 180 bij jou goed gaat?
Als je kapsel schuin afloopt is je rooster waarschijnlijk scheef (of de hele oven staat niet waterpas)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties