1

Onderwerp: Dummie van oasis sec (grijze)

Ik heb op het forum gelezen dat jullie wel eens de grijze oasis gebruiken als dummie.
Heel handig denk ik want deze is goed in vorm te snijden.
Maar nu vraag ik me af waarmee je de marsepijn of fondant aan de oasis plakt.

Ga binnenkort proberen en Chiwawa te maken.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

2

Re: Dummie van oasis sec (grijze)

Ik lees met je mee. Heb nog nooit iets hiermee gedaan maar ik kan me voorstellen dat je folie eroverheen moet doen en dit afsmeren met tyloselijm of zoiets.....

heb dit wel eens geprobeerd, maar het kruimelt zo verschrikkelijk erg, dat ik dat niet meer ga gebruiken. Die kruimels zitten overal!!! geef mij maar piepschuim! :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

De vraag blijft een beetje het zelfde ?
ook piepschuim moet je natuurlijk ergens mee insmeren
maar met wat ?

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

5

Kan met een beetje water, royal icing maar je kan het ook insmeren met piping gel, voor water geldt niet drijfnat maken, anders gaat je fondant smelten en als je een dummy  bekleed, zorg erdan voor dat je het minstens 50 % dikker doet dan bij een gewone taart, zo kan je deze strak bekleden. Succes, ben benieuwd naar het resultaat.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

hoi,
ik heb op taart & trends gezien dat ze de dummie daar inspoten met zo'n plantenspuit vol met water, dan kan ie natuurlijk ook nooit t

7

dummiedegum schreef:

hoi,
ik heb op taart & trends gezien dat ze de dummie daar inspoten met zo'n plantenspuit vol met water, dan kan ie natuurlijk ook nooit t

8

Bij mijn 3d taart voor DCE heb ik ook oase gebruikt en deze met een plantenspuit besproeid. En het kruimeld inderdaad heel erg veel.
Maar het snijd het geweldig.
Groetjes Anneke

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

9

Ik heb er gisteren crisco opgesmeerd, ging ook erg goed, heb piepschuim gebruikt

10

sharonvb schreef:
dummiedegum schreef:

hoi,

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Dummie van oasis sec (grijze)