1

Onderwerp: Zelf suikerparels maken

Ik heb nu zelf suikerparels gemaakt en die moeten dadelijk opde tiara komen.

http://94.100.121.97/856200001-856250000/856208401-856208500/856208429_5_I93k.jpeg
http://94.100.116.16/856200001-856250000/856208501-856208600/856208556_5_Lbet.jpeg

En zo moet de tiara ongeveer worden.

http://94.100.122.15/856200001-856250000/856208701-856208800/856208704_5_Fljp.jpeg

Re: Zelf suikerparels maken

ziet er mooi uit, hoe maak je die parels heb je how to/recept

3

Assie de Graaf schreef:

ziet er mooi uit, hoe maak je die parels heb je how to/recept

Ik heb suiker heel langzaam gesmolten en dan wat kleurstof erdoor en glitters.
Dan met een spateltje of lepeltje een druppel suiker laten vallen op bakpapier en laten drogen. That's it....heel simpel dus. Kind kan de was doen.

4

Mooi!! Leuke tip!

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

hele leuke tip! smelt je die suiker met wat water of echt enkel de suiker in een pannetje met dikke bodem? ga ik zeker ook eens proberen als ik aan de tiara uitdaging toe ben...

liefs marieke

6

mariekepieke schreef:

hele leuke tip! smelt je die suiker met wat water of echt enkel de suiker in een pannetje met dikke bodem? ga ik zeker ook eens proberen als ik aan de tiara uitdaging toe ben...

Alleen suiker. Alleen je moet als het gaat  smelten eigenlijk het vuur uitzetten zodat hij langzaan helemaal opgelost is, anders word het bruin en gaat het te veel carameliseren.

7

jeetje wat leuk zeg!!
het ziet er gewoon heel ingewikkeld uit:D

8

ziet er goed uit !
Nog een klein dingetje over het ontwerp..hopelijk vind je het niet erg dat ik het zeg.
Het hele middendeel steunt op 1 puntje, of gaan de krullen het grote hart raken?
Jeetje wat is dat moeilijk uit te leggen...snap je wat ik bedoel?
Misschien is het goed te doen hoor maar ze breken zo makkelijk.

bedankt voor de uitleg hoor! ik ga het zeker eens proberen...

liefs marieke

10

Nou, dat gaat volgens mij h

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11

SerenaTaart schreef:

ziet er goed uit !
Nog een klein dingetje over het ontwerp..hopelijk vind je het niet erg dat ik het zeg.
Het hele middendeel steunt op 1 puntje, of gaan de krullen het grote hart raken?
Jeetje wat is dat moeilijk uit te leggen...snap je wat ik bedoel?
Misschien is het goed te doen hoor maar ze breken zo makkelijk.

Oh nee hoor vind ik echt niet erg...ik zat daar zelf ook al naar te kijken...maar het staat nu te drogen dus ik ben benieuwd :s

12

Spannend :D
Hij is wel heel anders dan de tiara's die bv op cake central staan...die zitten volgens mij allemaal op zo veel mogelijk punten aan elkaar vast :)
Het ontwerp is wel heel mooi !

13

moooi ontwerp, maar maak jij het gewoon met icing? hoe spuit je dan in bogen als ik vragen mag ook rond een bakblik?

14

ouafae schreef:

moooi ontwerp, maar maak jij het gewoon met icing? hoe spuit je dan in bogen als ik vragen mag ook rond een bakblik?

ik maak het gewoon met fondant, en ik heb hem rond een wijnkoeler