1

Onderwerp: 1ste opdrachttaart nu al een ramp en hij is nog niet eens af!!

Voor mijn allereerste opdracht maak ik vanmorgen voor de 2de keer monchoubavarois. Ben ik de taart aan het vullen.....zitten er allemaal "klonten" in de monchoubavarois, blijkt de gelatine geklonterd te zijn. Terwijl toen ik het maakte was de gelatine erg goed opgelost!
Dus alles weer van de taart "afgeschraapt" en door een zeef gedaan. Ik krijg nu al de zenuwen voor het bekleden.....

Ik denk dat ik de volgende keer gewoon klopfix door de slagroom doe en de gelatine weglaat, iemand ervaring hiermee of ook hetzelfde probllem als ik gehad?

Groetjes Angelique

2

Re: 1ste opdrachttaart nu al een ramp en hij is nog niet eens af!!

Geen ervaring....maar ik ga morgen ook mijn eerste opdracht taart maken en ben nu al zenuwachtig voor het bekleden! :) Ik hoop voor je dat de rest allemaal goed gaat, en dat je klant zeer tevreden zal zijn! Succes verder.

3

zonder gelatine heeft het toch een andere consistentie, ik vind het dan niet zo heel stevig. met gelatine wordt het veel steviger, hou daar rekening mee.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

nu word ik er ook zenuwachtig van .
zondag een taartje maken voor mijn moeder voor op haar werk en mijn moeder dacht aan mij aangezien ik een voorliefde heb voor bakken en misschien vaker wil gaan doen voor mensen .
en ze op een kinderdagverblijf werkt zullen er wel moeders zijn die het heel erg leuk vinden om een eigen ontworpen taart te bestellen.
ja wie weet.

Ingrid
make cupcakes not war