1 Laatst bewerkt door xhafal (29-01-2010 17:25)

Onderwerp: grassprietjes spuiten met bc

help, is er echt niemand die dit al heeft geprobeerd?

heeft er iemand al ervaring mee? ga straks proberen om de eerste keer grassprietjes met bc te spuiten op een taart. iemand tips om een mooi dicht grastapijt te krijgen? ik heb al een hondje geboetseerd die op het gras komt te liggen. spuit ik eerst het gras en dan de hond erop leggen of eerst de hond en daarna grassprietjes errond? alle tips welkom. alvast bedankt.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

2

Re: grassprietjes spuiten met bc

Ik heb toevallig ook vd week gras gemaakt maar dan om een koe heen. Ik heb een bolletje marsepein in de knoflookpers gedaan, ideaal!!! Aanrader hoor.
Hij is te vinden in de taartenparade van ong. 2 dgn geleden, hij heet koeientaart.
Succes ermee!

3

ing schreef:

Ik heb toevallig ook vd week gras gemaakt maar dan om een koe heen. Ik heb een bolletje marsepein in de knoflookpers gedaan, ideaal!!! Aanrader hoor.
Hij is te vinden in de taartenparade van ong. 2 dgn geleden, hij heet koeientaart.
Succes ermee!

bedankt voor de tip. ik ga het proberen met bc.ik ga wel snel eens naar je taartje kijken !

4

ik zit nog altijd met mijn vraag, dus een duwtje omhoog helpt misschien

5

Bedoel je bc van de mix? Als je daar je geboetseerde hondje inlegt, gaat het beestje wel smelten denk ik.
Maar als je het toch per se ;) met bc wilt doen dan zou ik het er omheen spuiten.

6

kiwi schreef:

Bedoel je bc van de mix? Als je daar je geboetseerde hondje iznlegt, gaat het beestje wel smelten denk ik.
Maar als je het toch per se ;) met bc wilt doen dan zou ik het er omheen spuiten.

zelfgemaakte botercreme, fondant smelt toch niet in bc?je smeert je taart toch ook af met bc en dan fondant erover? of zie ik dat helemaal verkeerd?

7

xhafal schreef:
kiwi schreef:

Bedoel je bc van de mix? Als je daar je geboetseerde hondje iznlegt, gaat het beestje wel smelten denk ik.

zelfgemaakte botercreme, fondant smelt toch niet in bc?je smeert je taart toch ook af met bc en dan fondant erover? of zie ik dat helemaal verkeerd?

Je gebruikt 1:1 botercreme om mee af te smeren. Daar zou je idd de grassprietjes van kunnen spuiten. Wat kiwi bedoelt, is de botercreme van de mix uit de webshop. Die bestaat voor een groot deel uit water, en is dus ook niet geschikt om mee af te smeren. Trouwens wel gruwelijk l;ekker als vulling :). Maar ja, water laat fondant smelten, dus ik zou daar ook idd geen gras van maken.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

8

Dat is inderdaad eigenlijk wat ik bedoelde!  :thumb:

9

nu snap ik het. mijn grasprietjes zijn niet gelukt met bc, heb er dan maar kleine toefjes met een sterspuitmondje in de plaats gedaan.