1

Onderwerp: Botercreme met alleen roomboter?

Misschien een hele stomme vraag.
maar kan ik de botercreme alleen aanmaken met room boter of mag je ook gewone margarine gebruiken?

Groetjes Marianne

Groetjes Marianne

2

Re: Botercreme met alleen roomboter?

Ik heb het ook met (pakjes) margarine gedaan hoor. Gaat ook als je niks anders in huis hebt. Houdt er wel rekening mee dat de smaak dan wel heel anders wordt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

persoonlijk vind ik gewonen magarine echt goor.. maar er zijn er volgens mij wel die het doen

Lekker feestelijk rond.....

4

OK bedankt ik ben overtuigd!
Ik had het nog niet geprobeerd hoor met gewone boter, ik vroeg het me alleen af.
Ik had voor mn stapeltaart voor as maandag al wel roomboter in huis gehaald.
Dus bedankt voor de reacties!

Groetjes Marianne

5

Ik gebruik half om half met bleu band en het is echt heerlijk romig. Ik laat het wel zeker 10 minuten mixen.

Zelfs de toppings maak ik hiervan en vraag het de dames van de ccpicknick, ze zijn heerlijk. Mag ik dat zeggen van me eigen spul??? :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

jolanda71 schreef:

Ik gebruik half om half met bleu band en het is echt heerlijk romig. Ik laat het wel zeker 10 minuten mixen.

Zelfs de toppings maak ik hiervan en vraag het de dames van de ccpicknick, ze zijn heerlijk. Mag ik dat zeggen van me eigen spul??? :lol:

Wel als anderen het eerst tegen jou zeggen hoor ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:
jolanda71 schreef:

Wel als anderen het eerst tegen jou zeggen hoor ;)

Hihi dan mag het,

Ze zijn dus heerlijk :lol: :lol:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

MarianneB schreef:

OK bedankt ik ben overtuigd!
Ik had het nog niet geprobeerd hoor met gewone boter, ik vroeg het me alleen af.
Ik had voor mn stapeltaart voor as maandag al wel roomboter in huis gehaald.
Dus bedankt voor de reacties!

en wat bedoel je dan met gewone boter? boter is roomboter, margarine wordt niet van room gemaakt. Margarine uit een pakje kan je gebruiken maar uit een kuipje niet (blijft te slap) en al helemaal geen light margarine want dat gaat schiften.
Overigens kan je bc van margarine evengoed heel lekker maken door er een smaakje doorheen te mengen. (chocopasta bv. :9 )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

hier wordt altijd roomboter gebruikt
Alleen bij de allergie taarten, dan de wajong en door het enorm lang mixen is die met een smaakje ook SUPER lekker

10

ok thanks.
Ik ben nog niet zollang bezig met hobbyen.
Dus ik kan alle tips gebruiken. Ik bedoelde idd margarine boter.
Maar ik had al roomboter in huis gehaald, dus die wordt het zoiezo.

Groetjes Marianne

11

Ik gebruik ALTIJD roomboter in gebak. Ze vragen wel eens wat mijn geheim is van mijn lekkere cake en appeltaart. Nou, gewoon roomboter gebruiken ipv margarine