1

Onderwerp: cupcakes vragen

Hallo,

Ik heb al wat taarten gebakken maar wil nu eens cupcakes gaan maken.Hiervoor heb ik echter nog een aantal vragen. Wat is de beste bakvorm voor cupcakes?
Doen jullie zo'n papieren vormpje in de bakvorm of doen jullie die er later omheen?
Hoe ver vul je de bakvorm? Bekleden gaat neem ik aan hetzelfde als een taar maar dan in het mini? O ja, graag wat goedkope alternatieven voor de bakvormen, deze hobby heeft mij al heel veel gekocht.

Ik hoor heel graag jullie tips en trucs?

2

Re: cupcakes vragen

Hoi hoi,

Hierover zijn de meningen verschillend, Ik heb de vormen van de action en heb deze individueel kapot geknipt. Zo kan ik er nl 13 kwijt per keer. Ik doe de caisses er gelijk in.

Ik vul voor 2/3 de vormen.  Het bekleden is een rondje die je erbovenop legt.

Je staat hier overigens verkeerd maar heb het al gemeld dus je zal verplaatst worden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hey,

Je hebt bij de action silliconen bakvormen en bij de xenos van metaal. Je doet de vulling in het papiertje (3/4 vullen) en die zet je weer in de gaten van de vorm, door de vorm blijven ze mooi rond. Bij de xenos heb je ook hele goedkoper cupcake papiertjes. Je hebt je vraag trouwens in de show off gezet, deze is bedoeld voor het laten zien van je foto's, ik rapporteer het even :)

Bekleden kan ook met marsepein en fondant. Als je een uisteker hebt van 7 cm, of bijvoorbeel een glas krijg je precies het formaat van de cupcake. Deze rondjes kan je er later opplakken met wat jam of botercreme of choco pasta.

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

4

hahaha bijna tegelijk :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

5

Sorry, dat ik eea verkeerd geplaatst heb.In ieder geval op naar de Xenos, bedankt voor de tips!

6

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik gebruik de metalen vorm van de xenos. gaat perfect. Ben zelf niet zo weg van de siliconenvormen. En inderdaad daarin de papieren vormpjes en 3/4 vullen. Ik gebruik de cc mix uit de webshop, maar met cakemix gaat het ook.

8

Ikzelf heb eerst gebakken in een siliconenvorm van de Action, later in de metalen van de Xenos. De siliconen vond ik altijd erg stinken, en hoewel anderen het nooit merkten vond ik de cupcakes altijd een beetje gek smaken. Zal wel gewoon in m'n hoofd zitten ;) De metalen vind ik hierom fijner (ruik je niet) en je kunt het blik gemakkelijk uit de oven tillen zonder het rooster uit de oven mee te hoeven pakken.

Gewoon even je eigen afweging maken over wat je fijn vindt dus :)

Ik heb ook een paar taarten gemaakt en wil ook CC gaan maken, goeie tips! Ik denk ook naar de Xenos en cakemix proberen van de Vomar? Marsepein heb ik genoeg of wat is lekker om erop te spuiten??????? Vind ik ook leuk om te doen.