1

Onderwerp: linkshandig

Hallo allemaal,

Ik ben aan het oefenen met mn spuitsetje die ik vandaag heb gekregen, maar ligt het nu aan mij of moet ik die spuitzak op een wel hele rare manier vasthouden.......
Ik ben links.....Ik heb namelijk net het idee of ik die spuitmondjes op de kop moet houden/ om moet draaien wil ik het goed doen...
Ik zag wel in de webshop dat er spuitmondjes bestaan voor linkshandigen???
Zijn er meer linkshandigen en is het gewoon een kwestie van oefenen?

2

Re: linkshandig

Ik ben ook linkshandig en heb me dat, raar genoeg, in combinatie met spuitwerk eigenlijk nog niet gerealiseerd, tot ik jouw topic zag :) . Eigenlijk snap ik niet goed wat je probleem precies is, spuitmondjes kunnen toch steeds meerdere kanten op gebruikt worden? En je houdt je spuitzak dan toch precies de tegenovergestelde richting als die van rechtshandigen op?

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je aan de hand van rechtshandige voorbeelden/how to's de "verkeerde" kant probeert op te werken?
Zo begon tijdens een workshop royal icing spuiten die ik volgde iedereen links op zijn bord met het spuiten van een rand, ik dus rechts. Draaide iedereen bij het spuiten van dropflowers tegen de klok in, ik met de klok mee.

Dus ik heb geen problemen met spuiten, herken dat van jou dan ook helemaal niet. Maar misschien heb ik wel niet goed begrepen waar je dan eigenlijk precies tegenaan loopt?

Ow dan zal het wel aan mij liggen hoor.....
Ik denk ook dat het gewoon een kwestie van oefenen is....
Maar omdat er in de webshop spuitmondjes voor linkshandigen zijn dacht ik haast dat het voor veel  linkshandigen een probleem zou zijn....(eigenlijk ook beetje stom van me, want ik knip ook met een gewone schaar en daar denk je ook niet over na)
En ik ben een beginneling en heb er allemaal de ballen verstand van dus ik dacht vraag het ff....
Ga ik nu heeeeeeeeeeeel vaak oefenen....

Thanx voor je reactie

4

Haha, ook die spuitmondjes waren me nog niet opgevallen. Heb net even gekeken bij de webshop, maar ik kijk dan vast scheel, want ik kan ze niet ontdekken.

Hoe dan ook, oefenen is bij spuiten zeker nodig, je zult zien dat het steeds beter gaat. Als linkshandige zul je over het algemeen de spuitzak ofwel helemaal rechtop houden (bijv bij niet-gedraaide dropflowers) ofwel (iets) naar links, richting je arm dus.

Succes ermee!

5

Ik ben ook links en spuit idd met de klok mee ipv tegen de klok in. Met gewone spuitmondjes.

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

6

Met de meeste spuitmondjes is het geen probleem, maar bij o.a. 59-64 en 121/123 maakt het dus wel uit dat ik links ben...

http://i45.tinypic.com/k3u14y.jpg

Die heb ik ondersteboven geleerd te maken bij Planet Cake, (b.t.w., ik spuit zelden, dus zou niet eens meer weten hoe dat moest...) maar linkshandige mondjes lijkt me dan toch een stuk gemakkelijker

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

je kan ze toch gewoon andersom in je spuitzak stoppen? ben zelf ook links en mijn stagebegeleider (banketbakker) ook en die heeft er geen probleem mee..

8

Ik heb volgens mij al eens in wilton boeken gezien waar extra instructie staat voor linkshandigen. Ik ben rechts en links (ieder mot zn afwijking hebben) maar ken het probleem :lol:

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

Idd bepaalde spuitmondjes kun je bijna niet goed gebruiken wanneer je links bent. Verder heb ikzelf er ook weinig problemen mee. Het is alleen soms vervelend wanneer je iets voor moet doen bij iemand die rechtshandig is.