1

Onderwerp: taart voor 25 personen.....help!

Ik krijg net een vraag of ik een taart voor 25 personen wil maken, ik heb ja gezegd, haha, maar goed ik heb pas mijn 5e taart gebakken en met een springvorm van 23 cm. Deze week zelf biscuit gemaakt met bloem etc. maar hoe groot moet de springvorm zijn voor 25 personen? Hoe zijn de verhoudingen dan voor het beslag? Ik heb nu een beetje de zenuwen, dacht al dan maak ik een stapeltaart, maar ja, dat heb ik ook nog nooit gemaakt, wie helpt me uit de zenuwen?

2

Re: taart voor 25 personen.....help!

hier links staan de tabellen... met een 30cm vorm kom je op 24.... maar zo groot vind je spring vormen niet (of ja zo groot heb ik ze nooi gezien)
stapelen is niet echt moeilijk gewoon goed op de forum en verder online kijken en leer je echt veel ;)

3

dan kun je hier naast bij de tabellen kijken en rekenen welke taarten samen 25 personen maken

Groetjes, Dorothea.

is dit ook jullie advies dan? 2 taarten en stapelen?

5

:Y ja.. ik zou stapelen

1 van 18 cm en 1 van 24 cm

of een vierkante van 25x25 (op de tabel staat maar 21 personen maar bij stukjes van 5 x 5  haal ik daar toch echt 25 stukjes uit.. zeker als je een bakpan hebt van 7 cm hoog!)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ik zag v/d week bij de Blokker een souffleschaaltje van 20 cm of is dat net te groot weer? Stapelen kan toch ook met rietjes? Ik ga het maar proberen haha, ENG, maar wel leuk, alles moet een eerste keer zijn toch.

7

mijn 3e taartje was een stapeltaartje , nou was het bekleden helemaal verkeerd gegaan maar het stapelen is echt makkelijk hoor

dat had ik idd ook met rietjes gedaan

zou wel op tijd beginnen , en goed plannen

dan heb je altijd nog tijd om evt fouten te herstellen ofzo

s6 !

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

8

Ik gebruik geen met rietjes, veel te slap. Dan kun je nog beter chocosticks gebruiken.

Esther68 schreef:

Ik gebruik geen met rietjes, veel te slap. Dan kun je nog beter chocosticks gebruiken.

Ik ga die idd maar halen want het is ook een kindertaart en ik vind dat geen prettig idee, sowieso wil ik eigenlijk dat alles eetbaar is van de taart, ik hoop alleen dat ze niet te kort zijn, maar als jij ze gebruikt dan zal het wel goed zijn.