1

Onderwerp: cup cakes

de toef die je kan spuiten op cups cakes wordt vaak met boter creme gedaan toch?
nu vind ik dat iets te machtig en niet iedereen houd er hier van
nu vraag ik me af waar je nog meer zo'n toef mee kan maken
misschien slagroom met klopfix?  ik weet niet of je slagroom ook goed kan kleuren
en of het ook lang mooi blijft
iemand nog een ander idee misschien?
alvast bedankt!

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

Re: cup cakes

ben ik ook benieuwt naar ik lees ff mee

3

frosting creme is heeeeeel lekker! Kijk even bij: zoeken voor het recept.

4

als ik het zo lees denk ik niet dat ik frosting lekker vind
ik geloof wel dat ik het een keer uit zo'n potje heb geproefd en dat was geen succes

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

5

niemand een idee of het goed te doen is met slagroom?

6

Ik denk dat slagroom met alleen klopfix te slap is. Het zou denk ik opzich wel willen, maar dan moet je het wel de hele tijd in de koelkast bewaren.
Je zou ook aangevette slagroom kunnen gebruiken, dus slagroom met wat mascarpone erdoor. Ik denk dat dat zich wel iets beter goed houdt. En volgensmij kan je het ook wel kleuren met kleurstoffen.
Deze frosting is trouwens ook erg lekker: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46117 en is ook weer steviger dan gewone slagroom.

Maar watvoor botercreme gebruik je normaal dan? Want de meringue botercreme vind ik bijvoorbeeld wel heel lekker als toef.

Groetjes, Daphne

7

Het is wel te doen, alleen vind ik het net zo machtig, en minder lekker dan buttercream :+
Al eens aan merengue-buttercream gedacht? Of misschien opgeklopte ganache?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Even zoeken op vanilla cream frosting, die is lekker! Alleen op kamertemperatuur, anders is hij veel te hard!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

mijn lijkt het allemaal zo machtig slagroom is dan veel zachter en minder machtig lijkt mij dan hoor heb het nog nooit gemaakt

10

De link van daphne91 is echt niet machtig..
Slagroom met klopfix was hier geen succes... of je moet de toefje spuiten net net net voor dat je ze gaan serveeren (zegt de eene de dat niet heeft gedaan en een mooi slagroom plas in de koelkast had :+)  En ik vind zelf dat de klopfix voor een droge nare nasmaak zorgt. 
Meringue botercreme is ook erg lekker... en als je et met de 1:2:2 verhouding maak niet echt machtig.. kijk op tartacadabra.com voor een recept  (ik gebruik nu bijna nooit iets anders voo zowel taarten als cc's)

11

hoi canadesje
bedoel je de Swiss Meringue Botercr

12

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWM3ITXS.jpg

Dit is een taartje met gekleurde slagroom met klopfix en wat vanillesuiker. Deze taart zag er de volgende dag nog zo uit, op het marsepein na, die was gaan smelten.

Het is dus wel te doen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

ziet er toch goed uit jolanda
nu je het zegt ik heb ook ooit eens een swarzwalder kirsch gemaakt met slagroom er boven op en dat bleef ook goed en daar zat ook klopfix in je moet denk ik net de juiste hoeveelheid nemen

14

bij de sligro kun je van blue band