1 Laatst bewerkt door kaatjekeutel (28-01-2010 16:18)

Onderwerp: tips/advies palmbladeren omhoog houden

Ik heb vandaag voor het eerst geboetseerd, maar nou heb ik een probleem, hoe kan ik er voor zorgen dat de palmbladeren niet gaan hangen? heb nu coctailprikkers en schuurspons gebruikt tot de marsepein droog is, denk dan blijft het misschien in de lucht maar ik ben bang van niet.
Wie o wie heeft een goed advies/tip voor me?
Alvast bedankt.
Het is voor zaterdag, hoe kan ik dit voorgeboetseerde het beste bewaren?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FAI7YZH4.jpg

2

Re: tips/advies palmbladeren omhoog houden

heb je tylose gebruikt ?

je kan beter fondant gebruiken die uithard (bv bakels)
marsepein word bijna niet hard waardoor je bladeren niet recht gaan staan..

Lekker feestelijk rond.....

3

Ik zou het geheel op zijn kop in bijvoorbeeld een kopje te drogen leggen en pas rechtop zetten als de blaadjes uitgehard zijn :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Tom Poes schreef:

Ik zou het geheel op zijn kop in bijvoorbeeld een kopje te drogen leggen en pas rechtop zetten als de blaadjes uitgehard zijn :Y!

ga ik dit eerst proberen en dan zie ik morgen wel hoe het ermee is en anders overnieuw met tylose! heb gelukkig nog de tijd.
hoe laten uitharden? gewoon zo open en bloot op het aanrecht of in de koelkast?

5

Yup, ondersteboven zetten :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

kaatjekeutel schreef:
Tom Poes schreef:

ga ik dit eerst proberen en dan zie ik morgen wel hoe het ermee is en anders overnieuw met tylose! heb gelukkig nog de tijd.
hoe laten uitharden? gewoon zo open en bloot op het aanrecht of in de koelkast?

Ik vrees dat het morgen echt nog niet uitgehard is hoor. Met marsepein duurt dat echt een aantal dagen. Ik zou toch echt kiezen voor fondant met tylose.

7

ik heb een maand terug met marsepein lussen voor een strik gemaakt en nog zijn we niet echt hard
ik zo zeker kiezen ze nogmaals te maken en dan met fondant met tylosse

groetjes
dorinda

Nou dan ga ik dat morgen maar doen want ik vind het zonde als het niet lukt en de bladeren straks hangen. Bedankt voor de tips allemaal!

ik ben bij piece of cake geweest en nu de bladeren opnieuw gemaakt met tylose (marsepein) enig idee hoe lang het duurt voordat het hard is?

10

geen idee... hoe lang dat duurt..
ik gebruik geen marsepein, maar fondant en dat droogt vrij snel...

ik zou het even laten liggen en dan morgen kijken of het uithard, maar ik verwacht met tylose wel.

Lekker feestelijk rond.....

11

marsepein en tylose duuuuuuuuuurt gewoon heeeeeeeel erg lang. had van de week een klein vlaggenmastje gemaakt met marsepein en tylose. heeft 4 dagen kunnen drogen, maar helaas heb een golf tee moeten gebruiken als vlaggenmast want mijn stokje hing al snel op half negen toen die op de taart stond. wat je nog zou kunnen proberen maar dan is de palmboom niet meer eetbaar om een lus van ijzerdraad te meken en deze te bekleden met marsepein. niet de mooiste oplossing maar misschien wel een succesvolle?! Succes

Groet Corinne

12

corinne schreef:

marsepein en tylose duuuuuuuuuurt gewoon heeeeeeeel erg lang. had van de week een klein vlaggenmastje gemaakt met marsepein en tylose. heeft 4 dagen kunnen drogen, maar helaas heb een golf tee moeten gebruiken als vlaggenmast want mijn stokje hing al snel op half negen toen die op de taart stond. wat je nog zou kunnen proberen maar dan is de palmboom niet meer eetbaar om een lus van ijzerdraad te meken en deze te bekleden met marsepein. niet de mooiste oplossing maar misschien wel een succesvolle?! Succes

ook belachelijk dat ze dat bij piece of cake niet zegt, ik vraag t nog of ik het met fondant moet doen, want dat stond gisteren hier als advies! verdorie wat een gezeur.
Ik dacht zelf misschien een stukje spaghetti eronder en in de palm prikken, wat denk jij?

13

Ik vrees dat het alleen lukt met fondant/tylose.....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

14 Laatst bewerkt door kaatjekeutel (29-01-2010 15:03)

Nou ja, dan wordt het maar een 'hang'palmboom :)

Toch eigenwijs he zoals ik ben, heb snel de spaghetti gepakt en het erin gestoken en jaaaaaaaaaa hoooooooor het werkt. morgen staat mijn taart op de taartenparade als het goed is dus dan kunnen jullie mijn palmboom zien (zonder hangbladeren) :)
Bedankt allemaal voor de tipsssssssssssss

15

Annelies schreef:

Ik vrees dat het alleen lukt met fondant/tylose.....

Ja Annelies je had helemaal gelijk, met spaghetti lagen ze er de volgende dag ook af :(
Eigenwijssssssss als ik ben.
Weet het voor de volgende keer fondant en tylose!!!!!
Dank je!