Re: marsepein smelt
maar basterdsuiker smelt beter
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein smelt
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
maar basterdsuiker smelt beter
Grappig.. dat wist ik niet.. wellicht toch eens proberen
en heeft een vollere smaak
Belangrijk is dat je botercreme niet geschift is, hij is dan korrelig, niet mooi glad. Het water is dan niet meer gebonden en kan je marsepein of fondant gaan oplossen (smelten). Die wordt dan zacht en glijdt/scheurt zo van je taart af (of erger).
Bij lessen waarbij de cursisten een afgesmeerde taart mee moeten nemen zie ik regelmatig dat de creme geschift is en dat is zonde van je werk.
Ik smeer zelf altijd af met botercreme van de mix en dat is eigenlijk nog nooit mis gegaan.
(Behalve die keer dat iik mijn prachtige prinsessentaart in de brandende zon zette, daar houden prinsessen dus niet van....)
verrek Mireille post ook WOEI
Het smelten na afsmeren met botercreme mix is mij ook maar 1 x overkomen,.. en aangezien ik zelden een taart voor eigengebruik maak wil ik het risico niet meer nemen. Schiften heb ik nog nooit gezien.. De boter wordt al vrij snel wit bij mij zodra ik de mixer aanzet en zodra ik dat zie gaat de mix erbij..
Ik laat de mix trouwens wel een uurtje staan voor ik het aan de boter toevoeg..
even los van al die andere boterdingen: ik heb ook dat mijn marsepein gaat smelten als ik de taart in een volledig afgesloten platic (blokker) taartdoos weg zet. zeker als het wat koud is kan de vocht niet weg. tegenwoordig zet ik alles gewoon in een kartonnen taartdoos koud weg (garage is nu goed koud, mijn hobby heeft de zomer nog niet meegemaakt) en dan blijft marsepein wel goed.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein smelt