1 Laatst bewerkt door Stijn (25-01-2010 17:27)

Onderwerp: blanda bak-vraagje

hey,
ik heb al meermaals gebakken in een blanda schaal, en dan gebruik ik hierbij de hoeveelheden die hier op de site staan. Meestal lukt het aardig en komen de bisquits er mooi uit, maar nu heb ik al enkele keren meegemaakt dat er zich aan de bodem een stug en rubberachtig, donkerder geel stuk deeg vormt, het is echt niet eetbaar... Nu vroeg ik me af weet iemand wat dit is? de rest van de bisquit is zeker gaar, enkel aan de onderkant zo een rubberachtig iets... En dit blijft dan ook erg plakken aan de vorm...
alvast bedankt!

2

Re: blanda bak-vraagje

Staat je vorm dan niet in het midden van de oven? Dat is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken, gezien de rest wel gaar is...

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

jawel hoor, ik dacht eigenlijk aan mijn deeg dat schift? maar dit kan ook niet echt want alles was op kamertemperatuur, zelfs de kom van mijn kenwood had ik eerst in warm water gezet...

4

Ik heb dat laatst ook een keer gehad met mijn biscuit. Dan wel in een gewone ronde bakvorm. Daar had ik twee plekken in zitten zoals jij beschrijft. Ben er ook nog steeds niet achter waardoor dat is gekomen?

5

ja het is echt raar, ik heb het ook al een keertje gehad bij een gewone ronde springvorm..

6 Laatst bewerkt door LindseyM (28-01-2010 19:12)

is er dan niemand die hier wel antwoord op weet? :(
ik heb het nog nooit gehad maar ben wel erg benieuwd naar het antwoord...

...Rozengeur en Marsepein...

7

blijkbaar niet :)

8

ik heb dat ook wel eens maar volgens mij is dat t overblijfsel uit de kom, de onderkant die niet goed gemixt is...

9

Ik heb het ook gehad net. Alles gedaan volgens de voorschriften, maar hij kwam er niet gaar uit. De bovenkant was wel mooi gaar, maar het midden onderin niet.

Had ik hem er langer in moeten laten staan??