Onderwerp: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen
Hallo allemaal
Ik maak regelmatig "even vlug" lekkere chocolade rotsjes. Makkelijk en errug lekker.
hieronder mijn stappenplan, (zal het binnenkort aanvullen met foto's)
benodigdheden.
1 bakje (ik denk 200 gr) ongezouten pinda's (ook te vervangen door andere ongezouten notenmix)
200 gr witte chocolade
400 gr melk chocolade
grote plaat (om rotsen mee in de koelkast te zetten)
bakpapier
schaaltjes om chocolade in te smelten.
Stap 1
Smelt de witte chocolade.
Ik doe dit altijd in de magnetron, 1 min 1000 Watt, 1 min 600 Watt en dan roeren tot alles gesmolten is.
Stap 2
Gooi de pinda's in de gesmolten witte chocolade en roer dit goed om totdat alle pinda's onder de chocolade zitten.
Stap 3
Schep met een vork hoopjes (3-5 pinda's) om de plaat met het bakpapier erop. Zit dit ongeveer 1 uur in de koelkast.
1 uur later
Stap 4
Smelt de melkchocolade in een diepe schaal en laat deze ongeveer 10 min staan. (dan dikt deze weer wat in en krijg je een dikkere laag over de rotsen, ook smelt dat de witte chocolade niet weer)
Stap 5
Gooi 1 rots in de melkchocolade en haal hem er weer met en vork uit, even uit laten lekken boven de schaal en weer terugleggen op de plaat met bakpapier. Harhaal dit met alle witte rotsen en zet ze weer terug in de koelkast.
half uur laten staan en smullen maar.
Natuurlijk kun je ook pure chocolade gebruiken of alleen witte of melk chocolade.