1

Onderwerp: HELP!! wat doe ik toch verkeerd?

hoe moeilijk kan het zijn om slagroom te kloppen???

ik wilde net een lekkere vulling maken van slagroom en dan met toblerone chocolade er doorheen

ik ga de slagroom kloppen ziet er eerst heel goed uit begint een beetje op te stijven maar daarna word het een vieze kledderige schifterige bedoeling...

ik snap er echt helemaal niks van?

en dan heb ik nog een vraagje over botercreme.
hoe krijg je dat zo wit? bij mij is het gewoon een boter kleur of doe ik dat ook niet goed?

pfffff het zit niet mee vandaag.

hoop dat iemand wat tips voor me heeft;)

2

Re: HELP!! wat doe ik toch verkeerd?

Waarin klop je de slagroom... miss is de kom te vet? Of klop/mix je te lang door miss?
De botercreme is mijn ervaring als je langer mix word hij steeds witter van kleur...
Succes ermee!

3

Eerst over de slagroom. Is je slagroom wel echt heel koud? Alleen uit de koelkast kan je hem opkloppen. En eigenlijk hoor je hem op een lage stand te kloppen (heb ik ook niet altijd tijd voor hoor).

En over de botercreme. Ik laat de boter echt wel 15 min. draaien in de mixer. Dan zie je hem pas wit worden. Dus daar moet je echt lang genoeg op de hoogste stand mixen. Kost heel veel tijd, maaar ik heb dan ook zo'n heerlijk Kennie.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

wat voel ik me toch een dom iets...

nee die slagroom was niet koud, het komt uit een pakje dat je niet in de koelkast hoeft te bewaren
heb hem uit de kast gepakt en ben begonnen ermee.....

hahaha ik schaam me kapot nu;)
had ik eigenlijk wel kunnen weten...

bedankt voor jullie tips ook over de botercreme
ik ben altijd bang dat als ik te lang door mix het zuur word of omslaat .

ben ook nog maar net bezig dus ben heeel blij dat ik hier mijn probleem kwijt kan

dank je wel
gr malika

5

botercreme moet je zo lang kloppen tot t witachtig wordt (wit gaat niet gebeuren, blijft altijd cremerig), kan ook wel eens 15 min duren.... evt een beetje warm maken

en als je slagroom begint te schiften heb je ms te lang geklopt?