1

Onderwerp: Opeten of niet?

Ik ben van plan om volgende week een lollie taart te gaan maken. Dit word dan ook mijn eerste taart. Volgens mijn boekje is dit een vrij simpele taart. Nou moet je als stok bruine fondant gebruiken. Maar mijn vraag is dus: eet je dit ook op. De taart snij je aan en deel je uit. Maar wat doe ik met de fondant stok. Geef ik een stukje of is dit gewoon decoratie wat je weggooid? Ik zie soms zulke mooie geboetseerde dingen dat ik met echt afvraag wat daar dan mee gebeurd. Ik moet ook het plateau bekleden. Snij ik dat mee met de taart of niet? Tja, ben echt nog een leek.

2

Re: Opeten of niet?

Normaal kan je de fondant decoratie gewoon opeten.
Doe je er echter heel veel tylose door dan heeft het niet meer zo'n hele lekkere smaak maar is het ook nog steeds eetbaar.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Ik heb geen flauw idee wat tylose is. Ik heb dat niet in huis en hoef het volgens mij ook niet te gebruiken.

4

Ik denk dat ik weet welke lolly taart je gaat maken is uit het boek van paris cutler of niet?? Als het die is hoef je er idd geen tylose door te doen want die stok ligt gewoon. Wat je zou kunnen doen is op de stukjes taart een klein stukje stokje kunnen leggen. Maar als er mensen zijn die erg van fondant houden eten die het zo op.

Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt. Succes met je taart.

Liefs Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

Ja dat klopt. Dat is die taart. Bedankt voor je tip. Ik ga het gewoon in stukjes snijden en bij de taart leggen.