Onderwerp: Help!!!!
Beste allemaal,
ik heb vanmiddag een biscuittaart gebakken. Hij kwam prachtig uit de oven, maar na een kwartier helemaal ingestort. Nu zit er een nieuwe in de oven, maar hoe kan ik dit voorkomen?
groetjes Karlijne
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Beste allemaal,
ik heb vanmiddag een biscuittaart gebakken. Hij kwam prachtig uit de oven, maar na een kwartier helemaal ingestort. Nu zit er een nieuwe in de oven, maar hoe kan ik dit voorkomen?
groetjes Karlijne
heb je wel gecontroleerd met bv een breinaald of hij gaar was?
Hoi Marjonz,
ja hij was wel gaar. Zal ik hem anders nog even in de oven laten staan als ik de oven heb uitgezet? Of is dat te lang?
Moet ik hem ook direct uit zijn vorm halen?
Alvast bedankt!
ik heb het zelf een keer gehad toen was hij niet geheel gaar in het midden, de breinaald moet er droog en niet plakkerig uitkomen.
je kan de taart iets aflaten koelen in de oven zodat de temp overgang niet zo groot is daarna wel storten op rooster.
succes
Ik vermoed dat hij toch nog niet helemaal gaar was, ondanks dat de breinaald droog was. Dat heb je wel eens. Daarom test ik altijd door aan de bovenkant van de biscuit te voelen. Als hij meeveert, is hij gaar. Kun je de bovenkant indrukken, moet hij nog iets langer in de oven blijven staan.
PS: volgende keer in je titel ff zeggen wat er mis is, zodat je medeforummers even kunnen bepalen of ze je helpen kunnen
niet in de oven af laten koelen, daar wordt je biscuit echt droog van
Beste allemaal,
Jozien, dat zal ik idd doen, is een stuk overzichtelijker.
Ik heb een nieuw kapsel gebakken, even lang, deze direct gestort en nog even in de oven laten staan. Hij was prachtig! Helemaal blij. Vandaag heb ik hem gevuld, hij leek niet droog. Maar dat zal ik nog even aan mijn testpanel navragen.
Hoe pakken jullie het kapsel in als je het pas de volgende dag gaat vullen?
Groetjes Karlijne
Ik doe hem in een pedaalemmerzak een nachtje in de vriezer.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help!!!!