1

Onderwerp: rare botercreme(mix)?? (beetje spoed)

Hoi,
Ik gebruik altijd de botercrememix van funcakes.
Nu ook weer, maar het ziet er heel anders uit dan gewoonlijk.
De suiker, mix en water heb ik nu gemixed, en het heeft een andere kleur dan normaal en 't lijkt wel dikker.
Normaal is het een beetje 'licht transparant'? en nu is het creme, en iets dikker? Meer mensen deze ervaring? is de samenstelling verandert?
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: rare botercreme(mix)?? (beetje spoed)

Hmm bij mij gaat het altijd wel goed, dus weet eigenlijk ook niet precies wat het kan zijn.

Heb je de poedersuiker wel gezeefd?
heb je de hoeveelheden wel goed gedaan?

Hoop dat je zsm antwoord krijgt aangezien ik er niet echt antwoord op weet :)

Groetjes Serife..

3

Misschien is er wat veranderd aan de samenstelling, als die goed proeft lijkt het me dat je hem gewoon kunt gebruiken

succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

Ja, dat is de nieuwe samenstelling, minder transparant en wat meer 'puddingachtig'. Hij is prima!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Annemiek schreef:

Ja, dat is de nieuwe samenstelling, minder transparant en wat meer 'puddingachtig'. Hij is prima!

O, das goed om te weten! Ik dacht dat ik misschien per ongeluk de mix voor banketbakkersroom gepakt had!

Ik heb de boter er nu ook door gemixed, en nu ziet het er normaal uit, ik vind de smaak wel iets anders, lijkt wat op bbr.

Zou wel handig zijn als het op de site of verpakking staat als de samenstelling verandert is? Of heb ik iets gemist?

Groetjes, Diana

6

en nog een nieuwe vraag:
ik had nog een keer bcmix met suiker en water gemixed, dus heb het nu dubbel, maar maar voor 1 portie boter. Zou ik de andere portie ingedikte mix kunnen bewaren, morgen boter kopen en erdoor mixen en dan in de vriezer doen?
En zal ik de ingedikte portie dan nu tot morgen in de koelkast of op het aanrecht bewaren? Of moet het weggegooid? Wat denken jullie?
Alvast bedankt weer voor jullie (altijd snelle!) antwoorden!
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

7

ik zou het op het aanrecht laten staan tot morgen. wel met dekseltje erop.
morgen boter kopen, op kamertemperatuur laten komen (of magnetron of verwarming) en mixen maar!