1 Laatst bewerkt door mariekepieke (05-07-2010 12:13)

Onderwerp: schoonmama jarig...

gelukkig aanleiding voor een taartje! kon ik mooi mijn nieuwe spulletjes uitproberen...
eerste keer fondant... wat kun je daar leuk mee boetseren en vormen... bekleden vond ik echter vele malen lastiger dan marsepein.

ik vroeg me af wat jullie aan hebben als je witte fondant gaat uitrollen? ik zag ineens allemaal pluisjes van mijn gewoon gladde tricot truitje erin. is er speciale kleding in de webshop?

ik heb de truc met het doorzichtige tafelzeil geprobeert, dat was heel handig. had wel een stukje te kort (stom!). er maar wat overheen geplakt. niet echt netjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGFAGACU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-67BOQVVL.jpg

liefs marieke

2

Re: schoonmama jarig...

vind de taart erg leuk geworden..

kritsch het is jammer dat je hier en daar poedersuiker ziet...

je bloemen zijn mooi

Lekker feestelijk rond.....

is geen poedersuiker maar dusting powder denk ik. op de foto komt dat er niet zo goed uit (bloemen en op rozetje rondom oma) heb geen poedersuiker gebruikt...

liefs marieke

4

Leuke taart met mooie bloemen!

Het is inderdaad jammer dat haar lippenstift een beetje is doorgelopen, maar al doende leert men, toch?

Ikzelf heb nog nooit met marsepein gewerkt dus ik weet niet of dat makkelijker is. (thuis alleen fondant liefhebbers, vandaar.)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Heel mooi gedaan!

6

leuke taart

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

7

mooie taart! hoe heb je die bloemetjes gemaakt? is daar een howto van? ik vind ze heel mooi..

...Rozengeur en Marsepein...

de bloemen moesten eigenlijk rozen worden met mijn wilton uitstekers set. waren dus eigenlijk hartstikke mislukt! had niet helemaal goed gelezen. hart is een kegelvormpje. de puntjes van de blaadjes moesten eigenlijk naar beneden geloof ik... was begonnen met de donkerroze, toen de lichtroze rechts op foto en bij de linkse had ik alle blaadjes met de punt naar beneden... de grote bladeren zijn ook van de set. een lijntje overdwars, beetje dubbelvouwen en rommelig neerleggen in de eierdoos... die waren het makkelijkste...

liefs marieke