1

Onderwerp: decoratie vooraf maken

Hallo,

Heb 1 taart gemaakt en ben helemaal verslaafd, wat ontzettend leuk om zo iets moois te maken. Ben nu dagelijks aan het snuffelen hier op het forum voor ideetjes en tips.

Nu zie ik wel eens staan dat de decoraties vooraf gemaakt worden. Hoe doe je dat dan, vries je dit in of kan je dit lang bewaren? Maakt het dan nog uit waar je het van maakt?

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

2

Re: decoratie vooraf maken

ojee, hij staat verkeerd!!! Hoe kan ik hem makkelijk verplaatsen? Of moet ik deze verwijderen en een nieuwe aanmaken in de juiste rubriek?

Groetjes Miriam

echt een nieuweling dus....

Groetjes Miriam

3

Ik zal even voor je hocuspocussen *POEF*

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ja hoor, van te voren maken kan. Gewoon bewaren met huishoudfolie er voorzichtig om heen en/of in een tupperwaredoosje. En ik heb je gerapporteerd voor verplaatsing.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Dat kun je niet zelf, moet ik even voor je doen (of een van de andere moderators) :)
Als je op het knopje rapporteren klikt, kun je een melding doen en dan verplaatsen we je even. Ga ik doen!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Wat is ze toch snel, h

7

Ja zeg, mij in de war maken, Marianne???? Wilde ik verplaatsen, was ik hem kwijt :+

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Sorry :+

@e.b.m. : :Y, je moet eens kijken naar zo'n fluistertoetsenbord ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Of misschien wat zachter intikken????? :lol:

10 Laatst bewerkt door Annelies (26-01-2010 23:50)

Je kunt de boetseersels heeeel lang bewaren. Als je ze gewoon (stofvrij) bewaard worden ze wel hard. Wil je dat voorkomen en ze zacht houden, dan idd voorzichtig inpakken in verhoudfolie en luchtdicht bewaren (b.v. in een luchtdicht af te sluiten bewaardoosje.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

11

Bedankt voor de reacties en het verplaatsen...zal voortaan goed opletten dat ik het in de juiste rubriek plaats.

Ik heb bij de cursus roosjes gemaakt en deze inderdaad ook ingepakt in vershoudfolie en in een doosje gedaan. Toch zijn ze hard geworden...waarschijnlijk ergens dus iets niet goed gedaan.

Ga het dus nogmaals proberen, maar nu met een puzzelplaatje. Ik neem aan dat als je huishoudfolie kan gebruiken, je het plaatje ook op het plastic kan laten zitten en dan goed inpakken.

Mocht het toch hard worden, is dat dan erg of kan je hem nog gewoon op je taart plakken en eten?

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

12

Of het hard word ligt aan de fondant die je gebruikt, er is fondant die wel uithard en niet uithard. En als je marsepein gebruikt, dat hard niet uit.

Als het hard is kun je het nog wel gewoon eten hoor ;)