1

Onderwerp: Hoe Beginnen Aan Woezel En Piptaart?

Hallo,

Ik ben sinds kort ook erg verslaafd geraakt aan het bakken en versieren van taarten, omdat ik erg weinig taarten heb gemaakt kan ik wel wat tips gebruiken zou je me kunnen helpen met het volgende; Ik wil voor de dochter van mijn vriendin en woezel en pip taart maken, waar kan ik het beste de figuren van maken, en welk gereedschap heb ik dan nodig. Bij de taarten die ik gemaakt heb met botercreme wordt het erg natjes onder de marsepijn kan ik hier beter iets anders voor gebruiken?

bedankt alvast gr modjo

2

Re: Hoe Beginnen Aan Woezel En Piptaart?

Hallo Modjo,

Je had je berichtje verstopt in het topic over verschillende laagjes vulling in 1 taart...Ik heb hem even een eigen plekje gegeven.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Botercreme mix is inderdaad erg vochtig. Om af te smeren is botercreme 1:1 (boter/poedersuiker, zie recepten) wat veiliger.
Of wel de mix gebruiken maar dan met minder water of, wat ik altijd doe, wel mix maar dan ong 1.5 keer zoveel boter toevoegen. Dat is lekkerder dan 1:1 bc en steviger dan gewone bc mix.
Boetseren kan met zowel marsepein als fondant, maar fondant werkt iets makkelijker. Tylose toevoegen als versteviging en je figuurtjes het liefst minimaal een paar dagen van te voren maken zodat het goed kan drogen.
Succes ermee, laat maar weten als je meer info nodig hebt!

4

Dankjwel martine en Jozien, ik heb deze site s avonds gevonden en heb toen niet echt goed gekeken hoe het werkt.

gr modjo